وقف برای امور ورزشی باعث شادابی و سلامت جامعه می‌شود
کد خبر: 3728865
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

وقف برای امور ورزشی باعث شادابی و سلامت جامعه می‌شود

گروه اجتماعی- سرمربی پیشین ذوب آهن با اشاره به نقش مؤثر واقفان در توسعه و پیشرفت جامعه گفت: وقف برای امور ورزشی باعث ایجاد شادابی و سلامتی و ترویج فرهنگ پهلوانی در جامعه می‌شود.

وقف برای امور ورزشی باعث شادابی و سلامت جامعه می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، رسول کربکندی اظهار کرد: اگر خدمات خیرین و واقفان نیک‌اندیش در جامعه نبود، امروز شاهد وضعیت بسیار بدی در جامعه بودیم، زیرا این افراد در همه زمینه‌ها از جمله ساخت مراکز بهداشتی و درمانی، کتابخانه‌ها، مدارس و... خدمات بسیار زیادی را به جامعه خود ارائه کرده و در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه نیز نقش و جایگاه رفیعی را ایفا کرده‌اند.
وی افزود: امروز با موقوفاتی که از واقفان نیک‌اندیش برجا مانده است و همچنین اقداماتی که توسط خیرین در جامعه برای کمک به افراد نیازمند صورت می‌گیرد، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته است.
سرمربی پیشین ذوب آهن اضافه کرد: کمک‌هایی که از محل موقوفات و نیز از جانب خیرین در استان اصفهان برای نیازمندان در بخش‌های مختلف هزینه می‌شود، بسیار زیاد و قابل تقدیر است و مردم با حضور در صحنه‌های مختلفی که به کمک آنان نیاز بوده، مانند کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان و... همواره نشان داده‌اند که در امور مختلف مشارکت بسیار زیادی دارند و بخشی از سرمایه‌های زندگی خود را برای کمک به همنوعان خود اهدا کرده‌اند.
کربکندی خاطر نشان کرد: در جامعه‌ای که افراد زیادی همواره برای کسب مال و ثروت خود بدون در نظر گرفتن دیگران مشغول هستند، خیرین و واقفان نیک‌اندیش با اهدای بخشی از اموال خود در واقع کاری بسیار بزرگ و ارزشمند را انجام می‌دهند و این امر فقط توسط انسان‌هایی با روح بزرگ و متعالی محقق می‌شود.
وی یادآور شد: افراد توانمند باید به شکرانه توانایی خود برای کمک به افرادی که نیازمند هستند اقدام کنند، چرا که همه ما در مقابل یکدیگر وظایفی داریم و باید برای ایجاد یک جامعه سالم، قوی و پیشرفته به نحو احسن به این وظایف عمل کنیم که یکی از این وظایف کمک به افراد نیازمند است.
پیشکسوت ذوب آهن به تأثیرات روحی و روانی ناشی از کمک به دیگران اشاره کرد و گفت: وقتی انسان می‌بیند با هر قدمی که در راه خیر برمی‌دارد، چقدر برای پیشرفت و تعالی جامعه خود مفید واقع شده و باعث شاد کردن دل‌های زیادی می‌شود، لذت وصف‌ناپذیری احساس می‌کند که بزرگترین پاداش حاصل از عمل خیر برای خیر و واقف است.
وی وقف را کاری بسیار بزرگ و اخلاقی دانست که ثمرات آن تا قیامت برای واقف ماندگار است و ادامه داد: وقف برای امور ورزشی موجب شادابی و سلامتی روح و روان جامعه می‌شود و با وجود خطری همچون اعتیاد در جامعه امروز، وقف برای امور ورزشی به ایجاد جامعه‌ای سالم با فرهنگ پهلوانی کمک می‌کند.
انتهای پیام

 

captcha