فقر مملکت به‌خاطر پشت کردن به قرآن است
کد خبر: 3728877
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
منبر‌های یک‌دقیقه‌ای؛

فقر مملکت به‌خاطر پشت کردن به قرآن است

گروه جامعه ــ بی‌اعتنایی نسبت به قرآن سبب مفاسد اجتماعی می‌شود، لذا نباید منتظر برنامه‌ریزی نهادها و ارگان‌های دیگر بود، بلکه هرکسی باید برای خود برنامه‌ریزی مستقل داشته باشد؛ آموزه‌های قرآنی سبب خیر مادی و معنوی برای کشور می‌شود و فقر مملکت به‌خاطر پشت کردن به قرآن است.

فقر مملکت به‌خاطر پشت کردن به قرآن است

به گزارش ایکنا؛ بی‌اعتنایی نسبت به قرآن سبب مفاسد اجتماعی می‌شود، لذا نباید منتظر برنامه‌ریزی نهادها و ارگان‌های دیگر بود، بلکه هرکسی باید برای خود برنامه‌ریزی مستقل داشته باشد؛ آموزه‌های قرآنی سبب خیر مادی و معنوی برای کشور می‌شود و فقر مملکت به‌خاطر پشت کردن به قرآن است.

در حال حاضر فقط ۶ درصد مردم زکات خود را پرداخت می‌کنند و حاصل آن مبلغی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود، حال اگر به فرهنگ‌سازی قرآن این آمار افزایش یابد، نیازی به بودجه دولت وجود ندارد. هرکس در هر جایگاهی می‌تواند از مطالب قرآنی استفاده کند، اگر کسی بخواهد تاریخ بگوید، تاریخ قرآن را بگوید، آیات اخلاقی، سیاسی، علمی، اقتصادی و… را می‌توان در سخنرانی‌ها و منبرهای خود مورد استفاده قرار داد، چراکه قرآن نسبت به ما شکایت خواهد کرد، مگر این‌که حق آن را جبران کنیم.

قرآن به کسی می‌گوید پوک که در مسیر قرآن نباشد، بنابراین باید تصمیم فرد در جهت به جا آوردن حق قرآن باشد و تصمیم به تفسیر آیات گرفته شود. چه بسا رفتاری که سال‌ها مجاهدت و تلاش‌های فرد را از بین می‌برد، باید مراقب رفتار خود با دیگران باشیم تا دچار ضرر و خسران نشویم.

هرکس بایستی پدر و مادرش را نزد خود نگهداری کرده و با دست خود به آنها آب و غذا بدهد، نه این‌که بعد از مدت زمان طولانی با آنها دیدار کند. علم واقعی قرآن است؛ حروف قرآن نکته دارد، حتی روایات را نیز بایستی بر قرآن عرضه کرد که اگر ضد قرآن بود، به دیوار کوبیده شود. تبلیغ دین رحمت است، بنابراین باید فرصت تبلیغ را غنیمت شمرده و با مراقبت از رفتار و کردار خود، مطابق نیاز آیات مورد اقتضاء را تفسیر کرد.

«بخشی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در گردهمایی مبلغان/ تابستان 97 »

انتهای پیام

captcha