۶۵ خانه قرآن شهری و روستایی در سمنان​ فعالیت دارند
کد خبر: 3728923
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

۶۵ خانه قرآن شهری و روستایی در سمنان​ فعالیت دارند

گروه فعالیت های قرآنی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از تربیت دو هزار و ۱۰۰ معلم قرآن توسط این اداره کل خبر داد و گفت: برای ۶۵ خانه قرآنی شهری و روستایی نیز پروانه فعالیت صادر شده است.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان صبح امروز 19 تیر در دیدار مجمع اساتید قرآنی استان سمنان با نماینده ولی‌فقیه در این استانبا بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نهادی به نام دارالقرآن الکریم را در درون خود دارد که دارای رسالت تربیت نیروهای قرآنی است، اظهار کرد: تاکنون شاهد تربیت دو هزار و ۱۰۰ معلم قرآنی در سطح استان از طریق این نهاد بوده‌ایم.

وی افزود: دارالقرآن الکریم درواقع دارای سه وظیفه است که آموزش مقدماتی، عالی، عمومی، تخصصی و تربیت نیروی متخصص در زمره این رسالت‌ها است که از ابتدای تأسیس سازمان تاکنون این امر ادامه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: وظیفه دوم دارالقرآن الکریم، تبلیغ و ترویج است که از طریق محافل قرآنی مانند ماه رمضان و دهه فجر و ... این وظیفه را صورت می‌دهد.

شکری با اشاره به فعالیت ۵۴ موسسه قرآنی در استان سمنان گفت: وظیفه سوم این نهاد، هدایت و نظارت بر فعالیت تشکل‌های قرآنی است که این تشکل‌ها شامل مؤسسات قرآن و عترت، خانه‌های قرآنی شهری و روستایی و مجمع اساتید قرآنی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شورای توسعه فرهنگ قرآن کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل و فعالیت‌های این حوزه تجمیع شد که دبیرخانه صدور مجوز سازمان‌های قرآنی به سازمان تبلیغات اسلامی واگذارشده است اما به صورت مشترک بین ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی مدیریت می‌شوند و اما بخش بعدی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی است که پروانه ۶۵ خانه قرآنی شهری و روستایی صادر شده است که از این تعداد ۲۷ خانه قرآنی شهری و ۳۸ خانه قرآنی روستایی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان متذکر شد: روستاهای استان نیز دارای خانه‌های قرآنی هستند که پیگیر امور آن‌ها بر عهده این اداره کل است و از سوی دیگر این خانه‌های قرآنی نیز با همراهی خانه‌های قرآن شهری، مؤسسات قرآنی و ... با رای خودشان اتحادیه‌ای را تشکیل می‌دهند که اتحادیه مؤسسات قرآنی استان سمنان نام دارد.

شکری بابیان اینکه سومین مجموعه دارالقرآن نیز مجمع اساتید قرآنی محسوب می‌شود، اذعان کرد: هدف از تشکیل مجمع اساتید، برگزاری همایش‌های قرآنی، تغذیه مؤسسات قرآنی و همچنین تعامل و همراهی با برنامه‌های ترویج قرآن کریم در سطح استان سمنان است.

وی بابیان اینکه ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در سایه قرآن کریم هدف غایی فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است،یاداور شد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان حتی در ایام تابستان و طرح اوقات فراغت نیز دوره‌های آموزشی قرآن کریم را در دستور کار خود دارد. انتهای پیام

captcha