بهترین راه مقابله با دشمنان ترویج سبک زندگی قرآنی است
کد خبر: 3728949
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

بهترین راه مقابله با دشمنان ترویج سبک زندگی قرآنی است

گروه فعالیت های قرآنی- نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: نهادهای فرهنگی استان می‌بایست قرآن کریم را در بین جوانان ترویج دهند چراکه کلام‌ خدا، سدی بزرگ در برابر تهدیدات و توطئه‌های دشمنان است که در این راستا بهترین راه مقابله با دشمنان ترویج سبک زندگی قرآنی است.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان امروز 19 تیردر دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با حضور اعضای مجمع اساتید قرآنی با بیان اینکه کار ترویج قرآن کریم، رسالتی مقدس است، گفت: نهادهای فرهنگی استان می‌بایست قرآن کریم را در بین جوانان ترویج دهند چراکه کلام‌ خدا، سدی بزرگ در برابر تهدیدات و توطئه‌های دشمنان است.

وی بابیان اینکه دشمن امروز در عرصه‌های مختلفی مانند فرهنگی در حال نفوذ است، افزود: باید به مقابله با دشمنان پرداخت که مهم‌ترین راه، ترویج سبک زندگی قرآنی است.

امام‌جمعه سمنان با تأکید بر اینکه فرصت جوانی، مهلتی درخور توجه در راستای قرآن آموزی است،متذکر شد: نهادهای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین خانواده‌ها می‌بایست نسبت به تربیت قرآنی و دینی جوانان و نوجوانان حساسیت نشان دهند.

آیت‌الله شاهچراغی با تأکید بر اینکه قرآن رسم زندگی را می‌آموزد و دارای همه مسائل موردنیاز انسان است، افزود: در پناه قرآن می‌توان بر توطئه‌های دشمنان فائق آمد.

وی با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در مجمع اساتید قرآنی در استان سمنان ذیل فعالیت قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی، گفت: فعالیت‌های قرآنی در هر سطح و هر شیوه‌ای نیاز امروز جامعه است چراکه به سبک زندگی اسلامی در جامعه می‌انجامد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه روحانیان در اشاعه قرآن نقشی حیاتی دارند، یاداور شد: سابقاً یکی از رسالت‌های روحانیان در مساجد تعلیم قرآن بود که امروز این نقش در برخی موارد کم‌رنگ شده که البته باید آن را تقویت کرد.

آیت‌الله شاهچراغی بابیان اینکه روحانیان مستقر به‌خصوص در روستاهای محروم اشاعه فرهنگ قرآنی را نباید از یاد برند، بیان داشت: تابستان بهترین فرصت برای استفاده از اوقات فراغت جوانان در اشاعه تعالیم دینی و قرآنی است.

وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که امروز در استان سمنان باید به آن توجه شود، مقوله تربیت‌معلمان و اساتید قرآنی است که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و ما معتقد هستیم این امر بیشتر باید مد نظر باشد. انتهای پیام

captcha