اخلاق‌مداری لازمه کار تربیتی در مساجد است
کد خبر: 3729023
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

اخلاق‌مداری لازمه کار تربیتی در مساجد است

گروه فرهنگی- مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: در مسجد بخش های مختلفی نظیر بسیج، کانون، امام جماعت و هیئت امنا فعالیت دارند و کار در کانون های مساحد باید بر مبنای همکاری و همدلی باشد.

اخلاق‌مداری لازمه کار تربیتی در مساجد است

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کانون های مساجد استان، حجت الاسلام و المسلمین علی رمضانی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت کانون لاله های گمنام تاکستان بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از استوانه های محکم در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری در کشور و استان قزوین است. 

وی ادامه داد: کانون های مساجد فعالیت بسیار گسترده مردمی و حضور موثر در جامعه دارد و فعالان در این حوزه جزء نیروهای خدوم و زحمتکشی هستند که بدون هیچ چشم داشتی و در سکوت فعالیت می کنند و قطع یقین خداوند متعال اجر و پاداشی را برای این زحمات قائل است.
 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: بسیاری از سازمان ها در اجرای برنامه ها متوسل به حوزه های اقتصادی هستند ولی کانون های مساجد در اجرای برنامه های فرهنگی متصل به پروردگار متعال هستند و با وجود اینکه از برنامه های سازمان ها کاسته شده ولی به برنامه های کانون های مساجد اضافه شده است.
 وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی صحیح در اجرای برنامه های اوقات فراغت تصریح کرد: در اجرای برنامه های اوقات فراغت در کانون ها باید نکاتی مدنظر قرار گیرد بحث اول توجه به زمان است چراکه زمان هیچگاه قابل بازگشت و خریداری نیست و اوقات فراغت فرصتی است که باید به خوبی مدیریت شود تا به نتیجه مطلوب دست آید.
 حجت الاسلام رمضانی اعلام کرد: عمر سرمایه باارزشی است که برای ساختن دنیا و آخرت باید به نحو مطلوب از آن استفاده کرد و یکی از مقاطع مهم در عمر انسان دورانی مانند نوجوانی و جوانی است؛ پیامبر گرامی اسلام و ائمه بزرگوار بارها مردم را به غنیمت شمردن فرصت ها و اهمیت دادن به وقت توصیه کرده اند و اوقات فراغت هم قسمتی از عمر انسان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: نکته دیگر همکاری و تعاون است که باید اصل کار در کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد؛ در مسجد بخش های مختلفی نظیر بسیج، کانون، امام جماعت و هیئت امنا فعالیت دارند و اصل کار باید بر مبنای همکاری و همدلی باشد.
 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تأکید کرد: نکته دیگر نظم و انضباط در کار است و این نکته در مسجد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ سومین موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد، بحث مشورت است ما در کار گروهی در مسجد باید به دنبال مشارکت و مشورت باشیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم و این امر موجب می شود آسیب های کمتری را شاهد باشیم بنابراین باید از تک محوری عمل کردن خودداری کرد.
وی گفت: اخلاق مداری و اخلاق محوری نکته دیگری است که باید مورد توجه کانون ها قرار گیرد، تربیت باید از مسجد شکل گیرد و بی توجهی به این نکته سبب می شود نقش مسجد مغفول واقع شود بنابراین برای تربیت نیروی انسانی باید اخلاق مداری مورد توجه باشد.
 حجت الاسلام رمضانی تأکید کرد: کادرسازی و تربیت کادر موضوع مهم دیگری است که در کانون ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد، متأسفانه در مساجد از نیروهای جوان کمتر استفاده می شود و این در حالی است که اگر سبک زندگی اهل بیت (ع)را تعقیب کنیم توجه به جوانان و واگذاری امور به آنها در فعالیت ها دیده می شود.
 وی خاطر نشان کرد: اگر در مساجد به جوانان کار واگذار کنیم این اقدام سبب می شود تا بتوانیم مدیران خوبی را برای آینده جامعه تربیت کنیم.
 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در ادامه اظهار کرد: نکته دیگری که در کانون های مساجد باید محقق شود تشکیل هیئت اندیشه ورز است و برای این منظور چند کانون کنار هم قرار گرفته و ایده ها و ابتکارات خود را ارائه دهند البته سامانه سحاب هم آماده شده است که از چند روز آینده می توانید ایده های خود را در آن سایت ارائه دهید.
 وی در ادامه با اشاره به نقش کانون های مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی اضافه کرد: توجه و برنامه ریزی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی باید به عنوان یک اصل مورد توجه کانون ها قرار گیرد و مسجد باید در این حوزه فعال باشد.
 حجت الاسلام رمضانی افزود: با توجه به مشکلاتی نظیر کم آبی، مصرف بالای برق و غیره مساجد می توانند در این حوزه وارد شده و صرفه جویی و فرهنگ درست مصرف کردن را نهادینه کنند.
وی در پایان با تأکید بر لزوم توجه به فعالیت های هنری در مساجد یادآور شد: لازم است کانون های مساجد در بحث اوقات فراغت توجه جدی به بحث هنر داشته باشند البته هنری که با مسجد تضاد نداشته و مروج سبک زندگی اهل بیت (ع) باشد و همچنین در کنار برگزاری برنامه های مختلف در این حوزه، حرفه آموزی هم در دستور کار قرار گیرد.
 انتهای پیام

captcha