میزان درآمد صندوق‌های کمیته امداد همدان از مرز یک میلیارد تومان عبور کرد
کد خبر: 3729026
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

میزان درآمد صندوق‌های کمیته امداد همدان از مرز یک میلیارد تومان عبور کرد

گروه اجتماعی- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان همدان، در جمع فعالان فضای مجازی استان همدان با اشاره به هجمه‌های اخیر به این سازمان در فضای مجازی، از افزایش میزان درآمد صندوق‌های کمیته امداد در خرداد ماه به بیش از یک میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از نافع، پیمان ترکمانه به نقش این فضا در بالا بردن مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: فعالین فضای مجازی جزء نخبگان این فضا محسوب می شوند که انتظار از آنها این است که با علم و اطلاع قبلی به انتشار اخبار و اطلاعیه ها بپردازند.
پیمان ترکمان در پاسخ به انتقادهای پیش آمده در خصوص کم شدن اعتماد مردم به کمیته امداد در ماه های اخیر گفت: فضای مجازی بهترین بستر برای انتشار اخبار و شایعات در کمترین زمان ممکن است و این اخبار گاهی ممکن است به شدت باعث ایجاد بی اعتمادی در مردم شود؛ اما اعتماد نیازمند صداقت است و همچنین معیار سنجش اعتماد شناخت شاخص ها و حیطه های خاص است.
وی ادامه داد: این سخن که مردم اعتمادشان از ما سلب شده، تنها مختص به کمیته امداد نیست و با وضعیت موجود شاید در مورد همه ارگان ها و سازمان ها مصداق داشته باشد و هر بار یک سازمان مورد هجمه قرار گیرد، اما اعتقاد ما این است که اگر مردم به کمیته امداد اعتماد نداشتند صندوق های کمیته امداد را به ما بازمی گرداندند، چه بسا که قبلا هم نمونه آن را در تویسرکان شاهد بودیم و معتقدیم که اگر کار ناحقی از ما سر بزند مردم واکنش نشان خواهند داد.
ترکمان همچنین اظهار داشت: امروز 250 هزار نفر صندوق کمیته امداد را در اختیار دارند و اگر این عدد را در سه یا چهار ضرب کنیم، حدود یک میلیون نفر می شود که برابر با تقریبا نصف جمعیت استان همدان است و این نشان می دهد که نصف جمعیت استان به کمیته امداد اعتماد دارند و این همان شاخص اعتماد ماست.
ترکمان در ادامه گفت: در طی 40 سال گذشته ، برای اولین بار در خرداد ماه امسال میزان درآمد صندوق های کمیته امداد از مرز یک میلیارد تومان در استان گذشت و این در صورتی است که ما در یک ماه گذشته بیشترین هجمه ها را به کمیته امداد داشتیم.
وی همچنین به میزان فطریه در رمضان امسال اشاره کرد و گفت: میزان کمک های فطریه امسال نه تنها کم نشد که میزان 21 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت و برای اولین بار در 40 سال گذشته 4400 نفر در طرح اکرام ایتام در رمضان امسال شرکت کردند و به جمع 24هزار و 500 نفر افزوده شدند که قرار است ماهیانه حداقل 30 هزار تومان به طور ثابت به این طرح کمک کنند که این نشان می دهد این طرح 20 درصد در یک ماه رشد داشته است.
وی افزود: این شاخص ها برای ما نشان از اعتماد مردم است و این در صورتی است که دو شب مانده به عید فطر در فضای مجازی جو "«نه به فطریه» را داشتیم و شایعاتی درباره ارسال کمک های کمیته امداد به غزه مطرح شد که پیش بینی ها چنین بود که با این اوصاف میزان کمک ها کم خواهد شد؛ اما این جو به طور معکوس جواب داد.
ترکمان افزود: مردم ما در چنین شرایطی قابل پیش بینی نیستند و نمی توان جو حاکم بر فضای مجازی را در دنیای واقعی نیز حاکم دانست و این هوشمندی نخبگان فضای مجازی را می طلبد که چگونه با این فضا برخورد داشته باشند.
انتهای پیام

captcha