امیدواری برای حذف کامل دفترچه بیمه/ بدهی‌های تامین اجتماعی را بدهند تا دچار مشکل نشویم
کد خبر: 3729027
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
نوربخش عنوان کرد:

امیدواری برای حذف کامل دفترچه بیمه/ بدهی‌های تامین اجتماعی را بدهند تا دچار مشکل نشویم

گروه جامعه ــ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ضمن اظهار امیدواری از توسعه نسخه‌های الکترونیک و حذف کامل دفترچه بیمه، گفت: بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی تا سال 94 حدود 89 هزار میلیارد تومان بوده است.

امیدواری برای حذف کامل دفترچه بیمه/ بدهی‌هایمان را بدهند تا دچار مشکل نشویم

به گزارش ایکنا؛ امروز سه‌شنبه 19 تیر ماه در اولین روز از هفته تأمین اجتماعی، نشست خبری سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به همین مناسبت برگزار شد.

در ابتدای این نشست نوربخش با اشاره به اینکه 19 تا 25 تیر ماه هفته تأمین اجتماعی در کشور و روز 25 تیر ماه سالروز تأسیس سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: امیدواریم در مواجهه با جنگ تمار عیار اقتصادی که از سوی  استکبار به ما تحمیل می‌شود، بتوانیم به تمام تعهدات خود عمل کنیم. مسائل اقتصادی بر سازمان تأثیر دارد و در این برحه از زمان وظایف مهمی بر عهده داریم.

وی ادامه داد: از چهارماه پیش برنامه‌ریزی شده است که بدون خلل به بیمه‌شدگان، کارگران و کارفرمایان خدمت کنند و قرار است 50 پروژه بیمه‌ای در سراسر کشور و در 22 استان افتتاح شود. همچنین شعار هفته تأمین اجتماعی «توسعه ملی، ارتقای تأمین اجتماعی» است.

در ادامه خبرنگاران سؤال‌های خود را مطرح کردند و نوربخش در پاسخ به سؤالی در خصوص کاهش اعتبار دفترچه‌های بیمه درمانی، گفت: اعتبار دفترچه‌های خدمات درمانی تغییری نکرده است و 30 درصد خدمات سرپایی و 10 درصد خدمات بستری پرداخت می‌شود. پیرو تفاهم‌نامه پوشش داروهای مختلف با تأمین اجتماعی نیز هزینه‌ داروها پرداخت می‌شود و فقط داروهای تقویتی که جنبه پیشگیرانه دارد شامل بیمه نیست. همچنین داروهای خارج از فارماکوپه نباید اصلاً تجویز شود که این داروها هم شامل بیمه نمی‌‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ضمن اظهار امیدواری از اینکه دیگر دفترچه‌ای وجود نداشته باشد و و همه دفترچه‌ها حذف شود، گفت: یکی از برنامه‌های ما حذف دفترچه بیمه است. اکنون در 18 استان بدون دفترچه خدمات ارائه می‌شود و 60 درصد هزینه داروها نیز از طریق الکترونیک به پزشکان پرداخت می‌شود و نسخه به صورت الکترونیک تجویز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 70 میلیون نسخه الکترونیک تجویز شده است، گفت: امسال بیماران پروانه‌ای و MS نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند که این اقدام در هیئت دولت تصویب شده و در حال بررسی در شورای عالی بیمه است.

نوربخش به بیمارستان‌های در دست احداث سازمان تأمین اجتماعی اشاره و اظهار کرد: یکی از این بیمارستان‌ها بیمارستان فیاض‌بخش است که سال آینده افتتاح می‌شود. بیمارستان هدایت نیز 100 سال پیش وقف سازمان تأمین اجتماعی شده بود که دو سال پیش کار ساخت آن آغاز و سال آینده افتتاح می‌شود. همچنین بیمارستان آیت‌الله کاشانی سال آینده افتتاح و بیمارستان‌‌های خوی، دزفول و آبادان امسال یا حداکثر سال بعد افتتاح خواهند شد.

وی اضافه کرد: بیمارستان‌های تبریز، شیراز و اصفهان نیز کلنگ‌زنی می‌شوند. همچنین بازسازی بیمارستان‌های کشور آغاز شده و 50 درصد آنها بازسازی شده‌اند.

نوربخش در خصوص وام بازنشستگان گفت: از ابتدای مرداد ماه وام چهار میلیون تومانی توسط بانک رفاه به بازنشستگان پرداخت می‌شود البته شاید نتوانیم به همه طی امسال این وام را بدهیم.

وی از بخشودگی جرایم مالیاتی 70 هزار کارفرما سخن گفت و اظهار کرد: این جرایم 100 درصد بخشوده می‌شوند و اصل بدهی هم در 12 قسط پرداخت خواهدشد.

نوربخش در خصوص پرونده‌های مربوط به زمین‌های متعلق به سازمان تأمین اجتماعی گفت: چهار پرونده بزرگ در دولت اول آقای روحانی پیگیری شد که زمین‌هایی از دست سازمان خارج شده بود که البته به اموال عمومی بازگردانده شد و سایر پرونده‌ها هم در حال بررسی است.

وی در خصوص بدهی‌های دولت، شهرداری‌ها و سایر نهادها به سازمان تأمین اجتماعی هم گفت: بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی تا سال 94 حدود 89 هزار میلیارد تومان بوده است، بدهی سازمان به مؤسسات طرف قرارداد هم شش هزار میلیارد تومان است. همچنین 46 میلیارد تومان بدهی شهرداری تهران و هزار میلیاد تومان هم بدهی سایر شهرداری‌های کشور به غیر از شهرداری تهران است و ما امیدواریم برای اینکه دچار مشکل نشویم بدهکاران بدهی‌های خود را به ما بدهند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ضمن تکذیب خبر مربوط به خارج کردن رانندگان از بیمه تأمین اجتماعی گفت: قانون بیمه رانندگان شهری و برون شهری را اجباری کرده است و علی‌رغم اینکه حق بیمه آنها توسط کارفرمایان پرداخت نمی‌شود، این بیمه قطع نشده است.

 انتهای پیام

captcha