تحول ساختارهای امر به معروف و نهی منکر در دانشگاه‌های علوم پزشکی
کد خبر: 3729046
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶
بحرالعلوم عنوان کرد:

تحول ساختارهای امر به معروف و نهی منکر در دانشگاه‌های علوم پزشکی

گروه سلامت ــ رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به اجرای طرح ارتقای حافظان و قاریان دانشگاه‌‎های علوم پزشکی، از تحول در ساختارهای امر به معروف و نهی از منکر در وزارت بهداشت خبر داد.

تحول ساختارهای امر به معروف و نهی منکر در دانشگاه‌های علوم پزشکی
مهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برگزاری بیست و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: مرحله کشوری آزمون‌های بخش معارف به صورت کتبی قرار است به صورت همزمان با ۲۲ مرداد در ۱۴ منطقه برگزار شود.
وی افزود: افراد شرکت‌کننده در بخش‌های هنری، ادبی، پژوهشی و فن‌آوری اطلاعات نیز تا ۱۵ مرداد فرصت دارند که آثار خود به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند، پس از آن، آثار به صورت غیر حضور داوری شده و مرحله نهایی آن هم در روز‌های ۱۸ تا ۲۱ فرودین‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام می‌شود.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در ادامه از اجرای طرح ارتقای حافظان و قاریان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت نسبی در جشنواره‌های ملی قرآن بخش‌های معارفی از وضعیت مناسبی برخوردار بوده‌اند. در رشته‌های آوایی به ویژه حفظ و قرائت نیز استعداد‌های زیادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور دارند که نیازمند آموزش هستند.
وی ادامه داد: بر این اساس طرحی را در روز ۱۲ مردادماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای آموزش مستمر اجرا می‌کنیم. در این راستا یک‌سری شاخصه‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده و بر اساس این شاخص‌ها نفراتی معرفی شدند که از آنان آزمون‌هایی اخذ شده و افرادی که حد نساب بالا را در این آزمون‌ها کسب کنند به این دوره یک هفته‌ای حضوری دعوت می‌شوند.
بحرالعلوم با اعلام اینکه مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت به عنوان دبیرخانه شورای عالی امر به معروف و نهی از منکر این وزارت‌خانه تعیین شده است؛ گفت: یکی از برنامه‌ها برای پیشبرد اهداف این است که ساختار‌های این شورا را در دانشگاه‌های علوم پزشکی سامان داده و وضعیت آن را بهبود ببخشیم.
وی افزود: همچنین در تلاشیم برنامه‌های سال ۹۷ و برنامه‌هایی را که از طریق نهاد‌های بالاتر مانند ستاد امر به معروف و ستاد اقامه نماز ابلاغ می‌شوند به صورت کار کارشناسانه و روان در وزارت‌خانه اجرا کنیم.
انتهای پیام
captcha