کمک ۷۰ میلیارد تومانی خیرین سلامت لرستان
کد خبر: 3729054
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
ساکی خبرداد:

کمک ۷۰ میلیارد تومانی خیرین سلامت لرستان

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از کمک ۷۰ میلیارد تومانی خیرین سلامت لرستان طی سال‌جاری خبر داد و گفت: طی چهار سال گذشته در طرح‌های درمانی که توسط خیرین در لرستان انجام شده نزدیک به 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

کمک ۷۰ میلیارد تومانی خیرین سلامت لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، کوروش ساکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عصر امروز سه‌شنبه، ۱۹ تیر در آئین افتتاح بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی مهر خرم‌آباد با اشاره به این‌که اجرای طرح تحول سلامت در دولت گذشته باعث ایجاد انقلاب بزرگی در نظام درمانی کشور شد، اظهارکرد: تاثیر مثبت نظام درمانی در استان‌های محرومی مانند لرستان بیشتر مشاهده شده است.
وی در خصوص بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی مهر خرم‌آباد گفت: بیمارستان اعصاب روان تنها بیمارستان تخصصی و رسمی این حوزه در لرستان است که کمک شایانی به حوزه اعصاب و روان خواهد کرد.
ساکی با بیان این مطلب که با افتتاح بیمارستان 64 تخت‌وخوابی مهر تعداد تخت‌های حوزه اعصاب و روان در استان به تعداد 193 تخت رسیده است، اضافه کرد: با بهره‌برداری از بیمارستان‌های در دست ساخت در آینده‌ای نزدیک به نورم استاندارد کشور در حوزه اعصاب و روان خواهیم رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به مشارکت خوب خیرین سلامت با دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: امسال 70 میلیارد کمک کرده‌اند و در مجموع در طرح‌های درمانی که توسط خیرین در لرستان انجام شده نزدیک به 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
وی با بیان این مطلب که 27 درصد جامعه به اختلالات اعصاب و روان دچار هستند، خاطرنشان کرد: لذا باید برای کاهش هزینه‌های درمانی اقدامات گسترده‌ای در بخش پیشگیری در این حوزه انجام دهیم.
ساکی با بیان این مطلب که قبل از اجرای طرح تحول سلامت در لرستان به‌ازای هر هزار نفر در استان هشت‌دهم تخت بیمارستانی وجود داشت، اظهارکرد: بعد از اجرای این طرح این میزان در لرستان به 1.4 رسیده که فاصله اندکی با نرم کشور دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: با اتمام طرح‌های حوزه سلامت در لرستان در افق 1404 به‌ازای هر یک‌هزار نفر شاهد 2.2 تخت بیمارستانی در استان خواهیم بود.
وی به کاهش پنجاه درصدی مرگ و میر مادران اشاره و خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت در لرستان امکاناتی مانند دو بالگرد در اختیار لرستان قرار گرفته است.

انتهای پیام

captcha