فعالیت‌های جهاددانشگاهی نیاز امروز جامعه است
کد خبر: 3729072
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰

فعالیت‌های جهاددانشگاهی نیاز امروز جامعه است

گروه اجتماعی - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک با اشاره به آمار موجود طلاق و ناباروری گفت: جامعه از وضعیت خوبی برخوردار نیست؛ فعالیت‌های جهاددانشگاهی در این زمینه نیاز امروز جامعه است و یک کار جدید و نو محسوب می‌شود.

استفاده از پتانسل روحانیت برای تبلیغ و ترویج کثرت نسل در جامعه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک، روز گذشته، 19 تیرماه در حاشیه بازدید از مرکز فوق‌تخصصی ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی اظهار کرد: فعالیت‌های جهاددانشگاهی نیاز امروز جامعه است و یک کار جدید و نو محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: در یک برهه‌ای تبلیغاتی تحت عنوان فرزند کمتر، زندگی بهتر در جامعه حاکم بود و باید گفت یکی از کارهایی قلمداد می‌شود که اصلا خوب نبود و رهبر معظم انقلاب هم اذعان داشتند که ما هم در این موضوع مقصر هستیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک بیان کرد: در حال‌حاضر با توجه به آمار موجود طلاق و ناباروری می‌توان گفت جامعه از وضعیت خوبی برخوردار نیست، می‌طلبد که هرکسی در این شرایط وظایف خود را انجام دهد و باید در تولید نسل جدی‌تر عمل شود.
حجت‌الاسلام سرلکیان افزود: عده‌ای شاید فراهم نبودن شرایط اقتصادی را دلیل نداشتن فرزند عنوان می‌کنند، این در حالی است که افرادی که از تمکن مالی هم برخوردار هستند از فرزند‌آوری امتناع می‌کنند. گویی این فرهنگ فرزند کمتر به نوعی در بین این خانواده‌ها نیز جا افتاده است.
وی تصریح کرد: در گذشته با توجه به شعارهای دینی به تعبیر«هرآن کس که دندان دهد، نان دهد» یعنی روزی‌دهنده اصلی خداست و اگر فردی صاحب فرزند می‌شد یقین داشت که خداوند روزی می‌دهد اما در حال حاضر توکل افراد به خداوند بزرگ کم شده است. عواملی مانند تجمل‌گرایی، چشم و هم‌چشمی و دیگر شرایط باعث شده که وضعیت ما به اینجا برسد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک بیان کرد: با تمام معنا هرجا که نیاز است این آمادگی را داریم که از پتانسل روحانیون برای تبلیغ و ترویج و همچنین اطلاع‌رسانی برای کثرت نسل در جامعه استفاده کنیم.
سیدجعفر نظام‌دوست، رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی است که در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، پزشکی و اشتغال وارد شده و فعالیت‌های بسیاری را بر اساس نیاز دولت و نظام انجام می‌دهد.
وی با توجه به فعال بودن فعالیت‌های پژوهشی این مرکزافزود: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به توجه بیشتر ۵ آسیب اجتماعی، این مرکز همواره فعالیت‌هایی را در زمینه آسیب‌های اجتماعی انجام داده است به طوری که با هماهنگی استانداری و دستگاه‌های متولی پژوهش‌هایی در حوزه سکونت‌گاه‌های حاشیه شهر و همچنین موضوع طلاق و اعتیاد در حال انجام می‌باشد.
نظام‌دوست گفت: نزدیک به 17 هزار پرونده مربوط به زوج‌های نابارور در مرکز فوق‌تخصصی ناباروری جهاددانشگاهی تشکیل شده است و 400 زوج جوان تاکنون از طریق انجام آزمایشات و درمان‌های لازم در این مرکز صاحب اولاد شده‌اند.
رئیس جهاددانشگاهی بیان کرد: مرکز فوق‌تخصصی ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی به عنوان یکی از مراکز پیشرفته به مراجعین شهر‌ها و استان‌های مجاور نیز خدمات ارایه می‌کند.
انتهای پیام

captcha