مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد 14درصد افزایش می‌یابد
کد خبر: 3729088
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد 14درصد افزایش می‌یابد

گروه جامعه ــ رئیس سازمان بهزیستی کشور در گردهمایی علمی تخصصی معاونین پیشگیری بهزیستی سراسركشور در استان اردبیل، از افزایش 14درصدی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در سال جاری خبر داد.

مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد 14درصد افزایش می‌یابد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی، انوشیروان محسنی بندپی، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و هیأت همراه روز سه شنبه در گردهمایی علمی تخصصی معاونین پیشگیری بهزیستی سراسركشور در استان اردبیل، از افزایش سه برابری مستمری مددجویان در سال گذشته خبرداد و گفت: امسال مستمری‌های مددجویان بهزیستی و کمیته امداد 14 درصد افزایش می‌یابد.

محسنی بندپی با بیان اینکه پیش‌تر سازمان بهزیستی، با عزیزانی که تحت سرپرستی و یا حامی معلولین بودند شناخته می‌شد، اظهار کرد: در ماده واحده بهزیستی وظایف مهم و استراتژیکی بسیاری برای این سازمان طراحی شده، از تجدید تربیت منحرفین تا آموزش‌های تخصصی و پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها که برای مشخص شدن آن بار دیگر ماموریت این سازمان مورد بازخوانی قرار گرفت.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه افزود: از ماده 75 این قانون، علاوه بر الزام غربالگری ژنتیک قبل از ازدواج، اقدامات پیشگیرانه‌ای برای تنبلی چشم و شنوایی سنجی، آلزایمر و اضطراب کودکان انجام شده‌است و در حال حاضر نیز هدف‌گذاری و كسب نتایج خوب از اهداف و سیاست‌ها را در كارنامه خود لحاظ کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: 150 مرکز اورژانس اجتماعی در سال 96 با وجود کمبود اعتبار از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها راه‌اندازی شد.

محسنی بندپی بهزیستی را متولی سلامت اجتماعی در کشور معرفی کرد و گفت: هنگامی که بروز آسیب‌های اجتماعی اجتناب‌ناپذیر باشد، سازمان بهزیستی وارد مقوله مداخله می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان با تأکید بر توجه مقام معظم رهبری به آسیب‌های اجتماعی در کشور، یادآور شد: سازمان بهزیستی با داشتن 22 هزار نیروی متخصص، تخصصی‌ترین سازمان در امور آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود و سه راهبرد پیشگیری، مداخله و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار داده‌است.

 انتهای پیام

captcha