ناشر آلمانی از چاپ کتاب ضد اسلامی سرباز زد
کد خبر: 3729090
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

ناشر آلمانی از چاپ کتاب ضد اسلامی سرباز زد

گروه بین‌الملل ـ ناشر آلمانی از انتشار کتاب ضد اسلامی «تیلو زاراتسین»، نویسنده جنجالی آلمانی و سناتور سابق برلین سرباز زد.

ناشر آلمانی از چاپ کتاب ضد اسلامی سرباز زد«تیلو زاراتسین»، نویسنده جنجالی آلمان

به گزارش ایکنا؛ رایزنی فرهنگی ایران در آلمان به نقل از «ولت» گزارش داد: تیلو زاراتسین، سناتور پیشین حزب سوسیال دموکرات آلمان در سنای برلین و عضو سابق هیات مدیره دویچه بانک که در سال‌های اخیر با کتاب‌هایش دشمنان بی‌شماری پیدا کرده است، به تازگی به دلیل چاپ نشدن کتابش که محتوای ضد اسلامی دارد، از «راندوم هاوزه» ناشر قدیمی آلمانی شکایت کرده است.

زاراتسین به تازگی کتابی با محتوای ضد اسلامی نوشته و آنطور که می‌گوید اکنون برای چاپ کتاب با ناشر قدیمی خود، مشکل دارد. این کتاب با عنوان «تصاحب خصمانه - چگونه اسلام مانع پیشرفت می‌شود و جامعه را تهدید می‌کند»، قرار بود تا 30 جولای سال جاری روانه بازار شود. این در حالی است که زاراتسین با ناشر قدیمی خود راندوم هاوزه درگیر است و قرار است دادگاه منطقه مونیخ به این مسئله رسیدگی ‌کند. دقیقا مشخص نیست که چه کسی برنده دادگاه خواهد بود. ممکن است که هر دو طرف از نظر مالی صدمه ببینند.

ناشر قدیمی با وجود آنکه با زاراتسین قرارداد امضا کرده، اما نمی‌خواهد این کتاب را منتشر کند. به گفته مسئولان این انتشارات، این کتاب می‌تواند مسلمانان را به شدت تحریک کند. با این حال، یکی از سخنگویان انتشارات راندوم هاوزه تأکید کرده که نویسنده مجاز است کتاب خود را در انتشارات دیگری منتشر کند. در عین حال، شنیده‌ها حاکی از آن است که ناشر جدیدی قصد دارد این کتاب را منتشر کند. زاراتسین درباره این کتاب که حدود 450 صفحه است، می‌گوید:«این کتاب نشان می‌دهد که عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات حل‌نشده کشورهای اسلامی در حوزه فرهنگ و جامعه به میزان زیادی تحت تاثیر اسلام قرار دارد.»

پیش از این نیز، این سیاستمدار سابق حزب سوسیال دمکرات آلمان با نگارش کتاب «آلمان نابود می‌شود» و انتشار تئوری‌هایش درباره سیاست‌های پناهندگی در سال 2010 و بحث‌های انتقادی درباره اسلام باعث ایجاد موجی از خشم و بحث در جامعه آلمان شد. او بعدها نظرات خود را درباره شرایط جامعه آلمان با نوشتن کتابی درباره یورو و کتاب «تفکر واهی» منتشر کرد. او همواره در کتاب‌هایش دیدگاه‌های راستگرایانه خود را مطرح کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha