مناظره دانشجویی؛ فرصتی برای گفت‌وگو برپایه اصول علمی
کد خبر: 3729113
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

مناظره دانشجویی؛ فرصتی برای گفت‌وگو برپایه اصول علمی

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد همدان در آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات که در سالن آمفی تئاتر فرهنگ دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، مناظره را فرصتی برای گفت و گوی منطقی و برپایه اصول علمی دانست.

مناظره دانشجویی؛ فرصتی برای گفت‌وگو برپایه اصول علمی

به گزارش ایکنا از همدان، فاطمه عزیزی هرمز معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد همدان در هفتمین دوره استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران بیان کرد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و انجام مناظرات دانشجویی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده تا در دانشگاه‌ها همانند حوزه‌های علمیه مناظره و نظریه پردازی با رعایت اخلاق و منطق علمی شکل بگیرد و تقویت شود.
وی تصریح کرد: در این مسابقات دانشجویان تحمل عقیده مخالف، انجام گفت و گوی سازنده، نحوه ارائه ی استدلال قوی و شکل گیری تفکر نقاد و خلاق را تمرین می‌کنند.
عزیزی ادامه داد: از معاونان فرهنگی دانشگاه‌های استان تقاضا داریم برای رونق بخشیدن به مسابقات همکاری بیشتری داشته باشند.
وی بیان کرد: در این دوره از مسابقات 10 تیم از دانشگاه‌های بوعلی، پیام نور، صنعتی و مراکز علمی کاربردی حضور دارند و درباره 9 گزاره مناظره می‌کنند.
عزیزی خاطرنشان کرد: دکتر رضا شکوهی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، دکتر علیرضا عقیقی عضو هیات علمی دانشگاه پیامنور و حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین مدرس حوزه و دانشگاه داوری مسابقات را برعهده دارند.
گفتنی است؛ در پایان این مسابقات تیم نیک اندیشان از دانشگاه پیام نور همدان مقام برتر را کسب کرده و به مرحله منطقه‌‌ای راه یافت.
انتهای پیام

captcha