اعلام جزئیات و تغییرات در مسابقات استانی قرآن یزد
کد خبر: 3729152
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰

اعلام جزئیات و تغییرات در مسابقات استانی قرآن یزد

گروه مسابقات ــ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان یزد ضمن تشریح جزئیات مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در استان یزد، از رشد 50 درصدی متسابقان در این دوره خبر داد.

جزئیات مسابقات قرآن استان یزد / رشد 50 درصدی / تغییرات دوره چهل و یکم

محمدحسین کاظمی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن در این استان، گفت: این مرحه طی روزهای 26 و 27 تیرماه در دو بخش بانوان و آقایان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به حضور 270 برگزیده مرحله شهرستانی در مرحله استانی این مسابقات، افزود: این مرحله به میزبانی شهر یزد و در آستان مقدس امامزاده جعفر برگزار خواهد شد.
کاظمی در مورد میزان سهیمه این استان برای اعزام نماینده به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن نیز گفت: میزان نهایی سهمیه‌های هر استان توسط مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه مشخص خواهد شد، با این وجود اغلب استان‌ها در هر رشته یک سهمیه برای حضور در مرحله کشوری دارند، اما با توجه به حضور مطلوب نمایندگان استان یزد در رشته‌هایی همچون قرائت تحقیق و ترتیل و ... سهمیه‌هایی استان در این رشته‌ها بیشتر از دو نفر است.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد تعداد شرکت کنندگان در چهل و یکمین دوره این مسابقات در مرحله شهرستانی، گفت: در این دوره از مسابقات از کل استان 1600 نفر در مسابقات مرحله شهرستانی شرکت کردند که این رقم نسبت به سال گذشته با رشد حدود 50 درصدی همراه بوده است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد شرکت کنندگان در مسابقات در این دوره افزایش یافته است، تعداد راه یافتگان به مرحله استانی نیز بیشتر از سال قبل شده است. ما در سال‌های گذشته به علت کمبود شرکت‌کننده برخی رشته‌ها خالی از متسابق بود، اما امسال تمامی رشته‌ها در مرحله استانی شرکت‌کننده دارند.
کاظمی در ادامه با بیان اینکه برای راه یافتگان به مرحله استانی این دوره از مسابقات اردوهای آمادگی طی روزهای گذشته برگزار شده است، گفت: این اردوهای آمادگی هفته قبل برگزار شد و شامل کارگاه‌های آموزشی تخصصی در سه بخش قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ قرآن کریم و اذان به صورت جداگانه بود. سال قبل نیز چنین اردویی برگزار شد، اما این اردو به صورت گروهی و تمامی رشته‌ها با هم برگزار شد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین به اضافه شدن استاد راهنما و ارزیاب به مسابقات مرحله استانی اشاره و اظهار کرد: برنامه‌ای که در چهل و یکمین دوره مسابقات اضافه شده است، بحث استفاده از استاد راهنما یا ارزیاب و رفع اشکال است که در کنار مسابقات به متسابقین مشاوره می‌دهد.
وی در مورد داوران این دوره از مسابقات نیز بیان کرد: تلاش شده است تا از داوران سطح بالایی استفاده شود و اغلب داوران استانی هستند. سرپرستی هیئت داوران در بخش آقایان برعهده «مهدی قره‌شیخلو» و در بخش بانوان نیز برعهده «اعظم الوندی» گذاشته شده است.
کاظمی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار ایکنا در مورد رقابت‌های بخس معارفی این دوره از مسابقات نیز گفت: رقابت‌های این بخش روز 21 تیرماه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود. این آزمون با حضور 254 شرکت‌کننده در سه رشته برگزار می‌شود. همچنین محل برگزاری آزمون نیز امامزاده سیدجعفر(ع) شهر یزد خواهد بود.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سراج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۲ - ۰۰:۵۴
0
0
سلام من در بخش معارفی این آزمون در امامزاده جعفر یزد شرکت کردم. چند نکته را باید بگویم. فضا خیلی خنک و مناسب نبود. کلاس های جنبی که برای بچه ها در حوزه علمیه برگزار میشد با شروع امتحان به کار خود ادامه داد و در پاره ای اوقات سر و صدای کلاس و رفت و آمد بچه ها و مسئولان و... حواس را پرت می کرد. به نظر می رسد خیلی به برگزاری مسابقات معارفی اهمیت داده نمی شود. امتحان هم با تاخیر شروع شد و باقی مسائل... تبلیغ خاصی برای مسابقات امسال ندیدم و حتی مرحله شهرستانی مسابقات در بخش های قرائت و اذان و... را نیز نفهمیدیم در چه تاریخی برگزار شد!؟ راستش حجم کتاب های تفسیر بسیار زیاد است. البته مرحله اول خوب بود. اما در مرحله دوم ۴۷۰ صفحه بود که چشممان نابینا شد از بس به کتاب نگاه کردیم!! کاش یک تجدید نظری برای صفحات زیاد انجام بگیرد. متشکرم.
سردار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۲ - ۱۶:۱۳
0
0
خدایش اگه این سوالات حفظ ومفاهیم حکمت های نهج البلاغه رو به حافظین ممتاز نهج البلاغه بدن مردود میشن. کاش کمی طراحان به مفاهیم توجه کنند تا به اعراب و اول وآخر کلمات.
هم شهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۱:۰۷
0
0
سلام لطفا نتایج مسابقات هم از همین طیق اطلاع رسانی کنید سپاس
captcha