گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی؛ نتبجه بی‎توجهی به عفت و پوشیدگی
کد خبر: 3729156
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
در بیانیه بنیاد عفاف و حجاب لرستان مطرح شد:

گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی؛ نتبجه بی‎توجهی به عفت و پوشیدگی

گروه فرهنگی ـ نتیجه سهل‌انگاری و مسامحه در امر دین و بی‎توجهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدمات سقوط و نابودی جامعه را فراهم می‎کند لذا مسئولان و مدیران فرهنگی موظفند ضمن حمایت از این ارزش الهی حجاب این افتخار و عزت زن مسلمان را تمجید و تحسین کنند.

گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی؛ نتبجه بی‎توجهی به عفت و پوشیدگی

به گزارش ایکنا از لرستان، در بیانیه بنیاد عفاف و حجاب لرستان آمده است: حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و از موکدات آیات و روایات معصومین است و این فریضه الهی موجب حفظ عزت و کرامت زنان و تشخص و ارزش‌گذاری به مقام زن مؤمن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی آنان می‎شود.حجاب ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسان فرض شده است تا سلامت جامعه و نفس و نسل را محقق کند.
در شرایطی‌که بدخواهان نظام اسلامی استکبار جهانی در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاش‌اند این زینت بندگی را از آنان بگیرند وظیفه اصلی به دوش خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند.
دیروز مردم مسلمان ما در واقعه گوهرشاد با خون خود از حجاب و عفاف صیانت کردند و امروز در هجمه رسانه‌‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی، معرفت دینی و تفکرات اسلامی سلاح مبارزه و صیانت از عفت و پاکی زنان و خواهران ماست.
نتیجه سهل‌انگاری و مسامحه در امر دین و بی‎توجهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدمات سقوط و نابودی جامعه را فراهم می‎کند.
بنیاد عفاف و حجاب استان لرستان ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اعلام می‎دارد مسئولان و مدیران فرهنگی استان موظفند در محیط‌های اجتماعی و ادارات دولتی ضمن حمایت از این ارزش الهی حجاب این افتخار و عزت زن مسلمان را تمجید و تحسین کنند.رسانه‌ها و صدا و سیما نیز ضمن تبیین عقلانی و منطقی امر حجاب و فلسفه پوشش نسبت به رشد باورهای مذهبی در جامعه تلاش کنند.
صیانت از حریم اخلاقی جامعه مستلزم توجه جدی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر است و بی‎شک بار اصلی حفظ کرامت و حرمت زن مسلمان بر دوش جامعه زنان است و لازم است مؤمنین تلاش گسترده‌ای در ترویج و صیانت از ارزش‌های اسلامی مخصوصاً عفاف و حجاب داشته باشند».

 

انتهیا پیام

captcha