حفظ قرآن؛ مستمسک روشندل مصری برای جدال با سرطان
کد خبر: 3729161
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

حفظ قرآن؛ مستمسک روشندل مصری برای جدال با سرطان

گروه بین‌الملل ـ حنین اشرف ابوالعینین محمد، دختر روشندل مصری است که علی‌رغم آنکه از نعمت بینایی محروم بوده و از بیماری سرطان رنج می‌برد، حفظ قرآن را از سه سالگی آغاز و در هفت سالگی به پایان رساند.

کودک روشندل مصری در هفت سالگی حافظ قرآن شد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع؛ حنین اشرف ابوالعینین محمد، دختر روشندل مصری است که اکنون 9 سال سن دارد و در کلاس چهارم ابتدایی آموزشگاه الازهر در شهر «قرین» واقع در استان «شرقیه» مصر تحصیل می‌کند.

او زمانی که 9 ماه بیشتر نداشت به بیماری سرطان مبتلا شد، به طوری که سلول‌های سرطانی تمامی جسم این کودک را فراگرفت و دو ماه پس از ابتلا به این بیماری چشمان خود را از دست داد.

در ازای این بیماری، خداوند متعال به این کودک صبری عطا کرد تا بتواند بر بیماری خود غلبه کرده و پاسخگویی او به درمان، همه پزشکان بیمارستان کودکان «انکولوژی(سرطان‌شناسی)» استان «شرقیه» مصر را شگفت‌زده کند.

حنین توانست در هفت سالگی حفظ قرآن را به پایان ببرد و با مشارکت در 15 مسابقه محلی و ملی قرآن، رتبه‎های برتر را از آن خود کند.

کودک روشندل مصری در هفت سالگی حافظ قرآن شد

اعتماد فتحی، مادر حنین در این باره می‌گوید: «زمانی که حنین نوزاد شیرخوار بود، به تب شدیدی دچار شد که تورم چشم‌های او را در پی داشت. پس از مراجعه به پزشک حنین به بیمارستان کودکان سرطان‌شناسی استان شرقیه مصر منتقل شد و پس از انجام معاینات کامل به ما اطلاع دادند که فرزندمان از انتشار سلول‌های سرطانی رنج می‌برد و نیازمند انجام شیمی درمانی است و امتحان دوم آن بود که پزشکان به ما اطلاع دادند که حنین قدرت بینایی خود را از دست خواهد داد».

مادر حنین ادامه داد: «من و کودکم بر این بیماری صبر کرده و از همان 9 ماهگی، شیمی درمانی او را آغاز کردیم و چند عمل جراحی بر روی حنین انجام شد تا این که روزی پزشک مرا خواست و به من گفت: خداوند فرزند ما را شفا داده و او هر ماه برای انجام آزمایش‌های لازم به منظور ممانعت از عود مجدد بیماری باید به بیمارستان مراجعه کند».

کودک روشندل مصری در هفت سالگی حافظ قرآن شد

اشرف ابوالعینین، پدر حنین نیز در ارتباط با او می‌گوید: «حنین حفظ قرآن را در سه سالگی آغاز کرد، به گونه‌ای که بسیاری از اساتید حفظ قرآن با پیوستن او به مکتب‌خانه‌های قرآنی به دلیل سن کمی که داشت، مخالف بودند، بنابراین او جزء اول قرآن را نزد مادر آموخت. زمانی که حنین سه سال و نیم داشت او را نزد یکی از اساتید حفظ قرآن در محل خود فرستادیم تا در نهایت حنین در پنج سالگی توانست یک چهارم قرآن را حفظ کند.او در همان زمان در چند مسابقه قرآن شرکت و در همه آنها رتبه نخست را کسب کرد».

پدر حنین افزود: «سرانجام حنین توانست در سن 7 سالگی همه قرآن را حفظ کند. وی در 15 مسابقه قرآنی در سطح شهر قرین، استان شرقیه و در سطح کشور مصر شرکت کرد و در همه آنها موفق شد که رتبه‌های برتر را کسب کند، به طوری که سه سال پشت سر هم نفر نخست مسابقات قرآن مرکز الازهر شد».

انتهای پیام

captcha