آغاز به کار اولین کمیته شهرستانی مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3729172
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
با حضور مدیر کل اوقاف در محلات صورت گرفت؛

آغاز به کار اولین کمیته شهرستانی مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی – مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: کمیته شهرستانی از امروز در محلات آغاز به کار خواهد کرد. محلات به خاطر اهمیتش اولین شهرستانی است که کمیته شهرستانی در آن افتتاح شده است. اعضا بر اساس کمیته استانی برای شهرستان‌ها پیشنهاد شده که از فرماندار محترم می‌خواهیم دبیر ستاد را در این راه یاری کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مراسم تودیع فرماندار محلات به عنوان مسئول کمیته شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن صبح امروز ۲۰ تیرماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

آغاز به کار اولین کمیته شهرستانی مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن
حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در این مراسم اظهار کرد: مستحضر هستید که امسال استان مرکزی میزبان مسابقات کشوری قرآن است. در زمان استاندار قبلی میزبانی استان مرکزی ابلاغ شد و اکنون در زمان جناب آقای آقازاده استاندار فعلی این کار توسط معاون سیاسی ایشان در حال پیگیری است.
وی افزود: یکی از کمیته‌های هفت‌گانه مسابقات، کمیته شهرستانی است. امروز ما خدمت شما رسیدیم تا حکم ریاست کمیته شهرستانی را به جناب آقای حسن قمری فرماندار شهرستان محلات ابلاغ کنیم. ریاست اوقاف شهرستان محلات دبیری کمیته شهرستان را به عهده خواهند داشت.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: درخصوص روال اجرایی مسابقات جلساتی تشکیل شد. ستاد راهبری، ستاد معین و ستاد اجرایی، سه ستادی هستند که اجرای مسابقات را بر عهده خواهند داشت. کمیته اجرایی شهرستان‌ها به ریاست عسگری، مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری تشکیل شده است.
وی ادامه داد: سازمان اوقاف رویه‌ای را دنبال می‌کند که فضای معنوی مسابقات حفظ شود و استان در رهگذر این مسابقات بتواند با فعالان قرآنی دیگر تعامل داشته باشد. اواسط مرداد‌ماه برنامه‌هایی در شهرستان‌ها خواهیم داشت.
حجت‌الاسلام دلاوری تصریح کرد: موسسات قرآنی بزرگ کشور در حاشیه مسابقات غرفه خواهند داشت. نخبگان و مدیران موسسات قرآنی در ایام مسابقات در شهرستان‌ها حضور پیدا خواهند کرد و این فرصت خوبی است تا از این ظرفیت استفاده کنید. شهرستان محلات موسسات نام‌آشنایی در سطح استان و کشور دارد.
وی افزود: کمیته شهرستانی از امروز در محلات آغاز به کار خواهد کرد. محلات به خاطر اهمیتش اولین شهرستانی است که کمیته شهرستانی در آن افتتاح شده است. اعضا بر اساس کمیته استانی برای شهرستان‌ها پیشنهاد شده که از فرماندار محترم می‌خواهیم دبیر ستاد را در این راه یاری کند. ما حمایت‌های بی‌دریغی از شهرستان محلات خواهیم داشت؛ از نظام مهندسی شهرستان انتظار بیشتری داریم و به سوی شما قرآنیان دست یاری دراز می‌کنیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تشریح کرد: دیدار فعالان و نخبگان قرآنی کشور با فعالان استان و شهرستان‌ها در بستر مسابقات می‌تواند ایجاد انگیزه کند. استاندار محترم توقع دارند که جو شهرستان در ایام مسابقات جو معنوی و قرآنی باشد. بیش از یک چهارم مفاخر کشور از استان مرکزی هستند. استانی که مهد مفاخر است بایستی مسابقاتش هم فاخر و در شأن قرآن برگزار شود.
وی در پایان با بیان شرح وظایف کمیته استانی گفت: ابلاغ تشکیل کمیته قرآنی در شهرستان‌های استان، تهیه لیست فعالان قرآنی شهرستان، دعوت عمومی از مسئولین و آحاد مردم، تبلیغات در سطح شهرستان، شناسایی پتانسیل‌های موجود در موسسات دولتی و مردم‌نهاد از وظایف کمیته شهرستانی است. از دیگر وظایف این کمیته می‌توان به تعامل با مراکز قرآنی شهرستان، دعوت از قاریان و گروه‌های تواشیح شهرستان جهت اجرای مراسم در محافل قرآنی و دعوت ویژه از نخبگان شهرستان‌ها در جلسه افتتاحیه و اختتامیه و ایام برگزاری مسابقات اشاره کرد.
حجت‌الاسلام مهدی ربانی امام جمعه شهرستان محلات اظهار کرد: شکل‌گیری فعالیت‌های قرآنی در محلات امری درست است. یک ناهماهنگی بین موسسات قرآنی محلات وجود دارد که ما برای ساماندهی آن گام برداشتیم که موفق نشدیم.
وی افزود: ساماندهی موسسات به این معناست که اگر جایی قرار است کلاس حفظی برگزار شود و در جای دیگر تراکم استاد و امکانات داریم این دو موسسه با هم تعامل پیدا بکنند تا هر دو از شرایط یکسان برخوردار شوند. امیدواریم برگزاری این مسابقات سبب گردد تا قرآنیان دورهم جمع شوند.
امام‌جمعه محلات گفت: کمک‌های خیرین در یک موسسه جمع می‌شود که بقیه موسساتی که در حال فعالیت هستند از این کمک‌ها محروم‌اند. وقتی یک محفل قرآنی برگزار می‌شود انتظار این است که خود قرآنیان هم حضور داشته باشند و بنده از این بابت به قرآنیان گله‌مندم. در بحث حمایت از مسابقات،هم ما کمک می‌کنیم و هم امیدواریم تاثیر خوبی در شهرستان داشته باشد.
حسن قمری فرماندار محلات در این مراسم گفت: برگزاری مسابقات قرآن به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور است. مفاهیم قرآنی بایستی در تمام شئون زندگی ما جاری باشد. قرآن متعلق به شخص یا کشوری نیست بلکه قرآن متعلق به تمامی بشریت است.
وی افزود: مفاهیم قرآن بین غیر‌مسلمان‌ها هم مورد توجه است. یکی از ویژگی‌های محلات توجه به حوزه قرآنی است. ما امروز شاهد فعالیت چندین موسسه فعال در سطح شهرستان هستیم. برخی فعالیت‌ها در شهرستان برگزار می‌شود که جنبه کشوری دارد و این مسئله باعث خوشحالی است.
فرماندار محلات تصریح کرد: مجموعه اداری شهرستان محلات تمام قد در خدمت مسابقات قرآن خواهد بود. شاید کار ما به واسطه میزبانی اراک ساده‌تر باشد اما این به این معنا نیست که ما توجه ویژه‌ای به این مسأله نداشته باشیم.
انتهای پیام

captcha