«‌دارالقرآن الکریم استان اصفهان»؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3729175
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
مؤسسه برتر هفته/ 57

«‌دارالقرآن الکریم استان اصفهان»؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ «دارالقرآن الکریم استان اصفهان» از جمله مؤسساتی است که با سال‌ها تلاش موفق به تأسیس ۱۵۰ شعبه در سطح استان شده است و دستاوردهای قرآنی ـ فرهنگی متنوعی را در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در پرونده کاری خود دارد.

« دارالقرآن الکریم استان اصفهان»؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

به گزارش ایکنا؛ این خبرگزاری در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به‌عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد.
بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری برقرار کنند.
در همین راستا و از سال ۱۳۹۵ تاکنون موفق به معرفی ۵۵ مؤسسه فعال در سطح کشور و استان‌های مختلف شده‌ایم، که در همین زمینه مؤسسه‌ای که در هفته گذشته به معرف آن پرداختیم مؤسسه میثاق‌القرآن بود و در ادامه بنا داریم این هفته به معرفی دارالقرآن الکریم بپردازیم.

دارالقرآن الکریم اصفهان با هدف نشر و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در جامعه توسط جمعی از شیفتگان معارف اسلامی و به همت حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مظاهری و مصطفی یراقی در سال ۱۳۹۶ در اصفهان تأسیس شد.
این مرکز در سایه عنایات و توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و با یاری قرآن‌دوستان به کار خود ادامه داد. همچنین در سال ۱۳۸۹ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اژه‌ای، مدیریت این مرکز را برعهده گرفت. در حال حاضر مدیریت این مرکز برعهده عاملیان است.

دارالقرآن الكریم اقدام به تأسیس 150 شعبه در مناطق مختلف شهر اصفهان  کرده و كلاس‌­ها و برنامه­‌های آموزشی و فرهنگی خود را علاوه بر ساختمان مركزی و پایگاه‌­های تابستانه در این شعب ارائه می‌کند.

با توجه به نیاز و درخواست اقشار مردم، در شهرستان­‌های اردستان، اسماعیل ترخان، باغ بهادران، بهارستان، خولنجان، درچه، دهاقان، رضوان شهر، زرین شهر، زواره، سهروفیروزان، شاهین شهر، صفائیه، طالخونچه، فلاورجان،فولادشهر، قهریزجان، كوشك، گورت، مجلسی، محله هشت، میمه، نایین، ونداده و نطنز مراكز متعددی تأسیس شده كه برنامه­‌های آموزشی و فرهنگی دارالقرآن الكریم با همكاری خیران و فعالیت جوانان علاقه‌مند و فعال این شهرستان­‌ها در این مراكز نیز اجرا می‌شود.

فعالیت‌های آموزشی دارالقرآن الکریم شامل برگزاری کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، عقاید، نهج‌البلاغه، مفاهیم، مصحف، ترجمه و مفاهیم ادعیه و زیارات، احکام، اخلاق، شکوفه‌ها(گروه سنی قبل از دبستان)، گلبرگ (آموزش احکام، روخوانی و...) ویژه گروه سنی دبستان، تربیت فرزند، آموزش خانواده، تفسیر، عترت، مهدویت و ... است. همچنین کلاس زبان انگلیسی در بعضی از شعب ویژه خردسالان و کودکان و در تابستان کلاس‌های هنری برای گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود که از استقبال خوبی همراه است.
فعالیت‌های این مؤسسه همیشه در طول سال در شعب برگزار می‌شود و هر شعبه با توجه به ظرفیتی که دارد، کلاس‌ها را برای قرآن‌آموزان در فضا و مکان مناسب برگزار می‌کند.

مؤسسه دارالقرآن الکریم بیش از هزار عنوان نرم افزار در موضوعات علوم قرآنی و معارف اسلامی، قلم قرآنی پیشرفته و دستگاه‌های دیجیتال قرآن، انتقال و نصب نرم‌افزارهای جدید قرآنی و مذهبی و غیره را در واحد سمعی - بصری و مرکز نرم افزار خود برای مخاطبان ارائه کرده است.

یادآور می‌شود، مؤسسه دارالقرآن الکریم اصفهان در حال حاضر در شعبه مرکزی خود در استان اصفهان، خیابان شیخ بهایی واقع شده است.
انتهای پیام

captcha