پرداخت ۲۵۰۰ کمک هزینه جهیزیه به مددجویان امداد کردستان
کد خبر: 3729184
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

پرداخت ۲۵۰۰ کمک هزینه جهیزیه به مددجویان امداد کردستان

گروه اجتماعی - معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ مورد کمک هزینه خرید جهیزیه و ازدواج به دختران و پسران خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در این استان پرداخت شد.

پرداخت 2500 کمک هزینه جهیزیه به مددجویان امداد کردستان

فرهاد کاظمی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: کمک هزینه ازدواج به دختران نوعروس زیر پوشش این نهاد امسال تا سقف 30 میلیون ریال و برای آقایان نیز براساس شرایط مالی بین 10 تا 20 میلیون ریال است.
وی با بیان اینکه این کمک هزینه به صورت نقدی یا کالا است، افزود: در صورت پرداخت این کمک هزینه به صورت کالا در راستای شعار سال عمل شده و با مبلغ مورد نظر کالای ایرانی در اختیار زوج های جوان قرار می گیرد.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان تأکید کرد: کمک هزینه نوعروسان تنها مختص به دختران زیر پوشش این نهاد نیست بلکه زنان سرپرست خانواری که قصد ازدواج مجدد داشته باشند را نیز شامل می شود ضمن اینکه به آنان مبلغی به عنوان تشویق هم پرداخت می شود.
وی با اشاره به اعتبار پیش‌بینی شده برای کمک هزینه ازدواج جوانان زیر پوشش این نهاد در سال جاری بیان کرد: امسال 52 میلیارد ریال برای این حوزه پیش بینی شده که در اختیار زوج‌‌های جوان قرار می‌گیرد.
کاظمی عنوان کرد: سال گذشته 2 هزار و 500 مورد کمک‌ هزینه خرید جهیزیه و ازدواج به بانوان و آقایان خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) در این استان پرداخت شد.
کاظمی با بیان اینکه برای پرداخت این میزان کمک هزینه 42 میلیارد ریال اعتبار صرف شد، گفت: بر این اساس برای دختران 20 میلیون ریال و برای پسران خانوارهای زیر پوشش نیز 10 میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت کردیم.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان افزود: کمک به تحکیم و حفظ نهاد خانواده یکی از اهداف و رسالت ‌های کمیته امداد است که از طریق کمک به ازدواج جوانان نیازمند و همچنین ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود.
وی یادآور شد: ارائه خدمات مشاوره پیش از ازدواج در راستای ازدواج آگاهانه و جلوگیری از طلاق با همکاری مراکز مشاوره طرف قرارداد این نهاد از دیگر خدماتی است که با جدیت دنبال می‌شود.
انتهای پیام

captcha