تأثیر نشاط اجتماعی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3729229
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

تأثیر نشاط اجتماعی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی - مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی گفت: برای داشتن جامعه‌ای سالم باید به سمت حوزه‌های ایجابی همچون ورزش همگانی و نشاط اجتماعی برویم. هرچه به سمت نشاط اجتماعی حرکت کنیم حرکت جوانان به سمت آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

تاثیر نشاط اجتماعی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمدرضا جیریایی، مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی، امروز، 20تیرماه در نشست مشترک با روابط عمومی‌های استان که با حضور مصطفی عرب، مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد گفت: جمعیت تحت پوشش اداره کل سلامت استان مرکزی 558 هزار نفر است که این جمعیت در قالب 5 صندوق بیمه روستایی و عشایر با 307 هزار نفر، صندوق کارکنان دولت 88 هزار نفر، صندوق سایر اقشار 31 هزار نفر، صندوق بیمه همگانی سلامت 123 هزار نفر و اتباع بیگانه بیش از 5 هزار نفر و صندوق ایرانیان تحت پوشش هستند.
وی تصریح کرد: استان مرکزی 730 مؤسسه طرف قرارداد بیمه سلامت دارد، تمامی خدماتی که بیمه‌شدگان نیاز دارند از این مؤسسات ارائه می‌شود. این مؤسسات ماهیانه 250 هزار سندی که به مردم ارائه دادند را برای اداره کل ارسال می‌کنند که اداره کل بعد از پایش و ارزیابی و رسیدگی مبلغی را بیش از 18 میلیارد تومان ماهیانه به مؤسسات طرف قرارداد پرداخت می‌کند.
جیریایی اضافه کرد: اداره نظارت، فعالیت تمام مؤسسات طرف قرارداد را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. 104 مرکز بهداشتی درمانی روستایی در استان مشغول خدمت هستند که هر ماه مراکز مورد پایش اداره نظارت بیمه سلامت قرار می‌گیرند. سیاست‌های جدید سازمان در سال 97 با توجه به منابع در اختیار مدیریت هزینه‌هاست. مدیریت هزینه از طریق اطلاع‌رسانی در راستای افزایش توانمندسازی بیمه شدگان و افزایش سطح سواد بیمه‌ای انجام می‌پذیرد.
جیریایی اجرای طرح گاید‌لاین‌ها را برای مدیریت هزینه‌ها اثربخش خواند و تصریح کرد: این طرح از سوی وزارت بهداشت برای مدیریت هزینه و منطقی کردن هزینه‌ها و ارائه خدمات دریافتی بیمه‌شدگان در دستور کار قرار گرفته است. اجرای طرح به ارائه خدمات منطقی و علمی کمک کرده و از صرف هزینه‌های غیرضروری تحمیل شده به بیمه‌شدگان جلوگیری می‌کند.

تاثیر نشاط اجتماعی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
به گزارش ایکنا؛ مصطفی عرب، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی، نیز در این جلسه با اشاره به کنگره 6200 شهید استان مرکزی، گفت: تمام تلاش خود را برای اجرای هرچه‌بهتر این کنگره به کار خواهیم گرفت. امسال در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم و برنامه‌ها باید از حساسیت بیشتری برخوردار باشد. در طول سال باید تمام دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف برای مردم بازخوانی شود.
عرب ادامه داد: حوزه سلامت جزو اصول است و تأکید بر رایگان بودن آن در اسناد بالادستی و رایگان بودن و همگانی کردن آموزش در حوزه سلامت نشان از اهمیت بالای این امر مهم دارد. رهبری در حوزه سلامت فرمودند؛ «ما می‌خواهیم اگر کسی در خانواده مریض شد آن خانواده جز رنج مریض‌داری رنج دیگری نداشته باشد»
وی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت رخداد مثبت در حوزه بهداشت و درمان کشور است، اظهار کرد: اجرای طرح هزینه سنگینی برای کشور داشته و دارد اما این طرح مورد تأیید رهبری و ریاست جمهوری است. در کنار تمام نقاط ضعف و قوتی که دارد، بیمه همگانی سلامت به بیمه شدن 123 هزار نفر از مردم استان که هیچ بیمه‌ای نداشتند کمک کرد.
این مقام مسئول نقش روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها را در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم توصیف کرد و افزود: قطعا در اجرای طرح تحول سلامت نواقصی همچون عدم پیوست رسانه‌ای و فرهنگی وجود دارد. اگر قرار است پتروشیمی و یا هر کارخانه‌ دیگری احداث شود، باید پیوست‌های اجتماعی فرهنگی را ببینیم. گاه میلیاردها تومان برای احداث صنایع هزینه می‌شود تا عموم مردم از طرح استفاده کنند اما جای پیوست رسانه‌ای و فرهنگی در طرح تحول سلامت خالی است.
عرب ادامه داد: درخواست‌های زیاد مردم برای گرفتن نسخه و داروهای خاص باید اصلاح و فرهنگ‌سازی شود، باید کمک کنیم مشکلات درمانی و هزینه‌ای کم شود. رسانه‌ها می‌توانند در حوزه پیشگیری گام‌های بهتری بردارند، هرچه در حوزه پیشگیری هزینه کنیم هزینه‌های سرسام‌آور در درمان کاهش خواهد یافت.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی در پایان اظهار کرد: کشور ما اسلامی است و سعی شده سطح دسترسی مردم به درمان آسان‌تر باشد، مسائل و مشکلات ما در حوزه بهداشت و درمان کم نیستند. برای داشتن جامعه‌ای سالم باید به سمت حوزه‌های ایجابی همچون ورزش همگانی و نشاط اجتماعی برویم. هرچه به سمت نشاط اجتماعی حرکت کنیم حرکت جوانان به سمت آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.
انتهای پیام

captcha