اعتبار ۷ میلیارد تومانی برای مقاوم‌سازی مسکن مددجویان سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3729259
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

اعتبار ۷ میلیارد تومانی برای مقاوم‌سازی مسکن مددجویان سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی - مدیر دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان گفت: امسال وام مقاوم سازی سه میلیاد و ۲۴۰ میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه و چهار میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومانی در قالب کمک بلاعوض به مددجویان ساکن مناطق شهری استان پرداخت می‌شود.

اعتبار 7 میلیارد تومانی برای مقاوم‌سازی مسکن مددجویان سیستان و بلوچستان

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، مجید نجفی، مدیر دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان این نهاد گفت: امسال وام مقاوم سازی سه میلیاد و 240 میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه و چهار میلیارد و 320 میلیون تومانی در قالب کمک بلاعوض به مددجویان ساکن مناطق شهری استان پرداخت می‌شود.
مدیر دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان بیان کرد: طرح مسکن روستایی شامل مددجویانی است که پرونده تحت حمایت آن‌ها در مناطق روستایی ثبت شده و فاقد مسکن یا دارای مسکن غیرقابل سکونت بوده باشند.
وی با اشاره به اینکه خرید و ساخت مسکن بر اساس اولویت‌بندی مددجویان واجد شرایط انجام می‌شود، ادامه داد: با توجه به اعلام سرانه کمک سرفصل‌های عمرانی در هر سال از سوی دفتر مرکزی رقم کمک متغیر بوده به طوری‌که بسته به مراحل ساخت مسکن مددجویان از یک حداکثر تا حداقل کمک را شامل می‌شود.
نجفی با بیان اینکه سال جاری مبلغ کمک بلاعوض این نهاد در مناطق روستایی حدکثر 15 میلیون تومان است، یادآور شد: سرانه پیش‌بینی شده کمک به خرید و ساخت مسکن مددجویان براساس دستورالعمل خدمات مسکن مددجویی و متناسب با جامعه هدف مشخص شده است.
وی اعلام کرد: برنامه‌های سال جاری در بخش مسکن شامل انعقاد تفاهم نامه ساخت 800 واحد مسکن روستایی با همکاری این نهاد و سپاه، خرید و ساخت 216 واحد مسکن شهری،914 مورد تعمیرات منازل مددجویی و 220 واحد بهسازی سرویس بهداشتی است.
مدیر دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان افزود: سال گذشته 224 واحد مسکن شهری خرید، هزار و 254 مورد تعمیرات منازل مددجویان ساکن مناطق شهری و روستایی و تکمیل واحدهای نیمه تمام شهری و روستایی از محل اعتبارات عمرانی این نهاد انجام شده است.

انتهای پیام

captcha