استاد فرشچیان؛ خالق آثاری هنری با الهام از قرآن
کد خبر: 3729271
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
سفیر ایران در قزاقستان عنوان کرد:

استاد فرشچیان؛ خالق آثاری هنری با الهام از قرآن

گروه بین‌الملل ـ سفیر ایران در قزاقستان در مراسم افتتاح نمایشگاه آثار مینیاتور استاد «محمود فرشجیان» در این کشور گفت: استاد فرشچیان با الهام از ادبیات فارسی و متون دینی به ویژه قرآن، انجیل و تورات آثاری به یاد ماندنی خلق کرده است.

استاد فرشچیان؛ خالق آثاری هنری با الهام از قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ به همت رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان، نمایشگاه آثار مینیاتور استاد محمود فرشچیان( نقاش معاصر ایرانی) با همکاری موزه استاد فرشچیان و مرکز نسخ خطی و کتب نادر قزاقستان، در محل این مرکز در شهر آستانه (پایتخت قزاقستان) افتتاح شد.

آیین افتتاح این نمایشگاه با حضور قوات جان ولی‌اف، قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ورزش قزاقستان، مجتبی دمیرچی‌لو، سفیر ایران در قزاقستان، اصیل خان سادوف، رئیس مرکز نسخ خطی و كتب نادر قزاقستان، مسعود شیخ‌زین‌الدین، رایزن فرهنگی ایران در این كشور و نیز سفرای اوکراین، فلسطین، ویتنام و جمعی از هنردوستان قزاق حضور داشتند.

قوات جان ولی‌اف، قائم‌مقام وزیر فرهنگ قزاقستان در سخنرانی خود در این آیین با بیان اینكه این نمایشگاه به مناسبت بیستمین سالگرد شهر آستانه برگزار می‌شود، گفت: استاد فرشچیان از بزرگ‌ترین مینیاتوریسیت‌های جهان است. وی در نقاشی‌های خود فرهنگ و سنت ملی ایران را به نمایش گذاشته است و از طریق نقاشی‌های خود علاوه بر فرهنگ ایرانی، دوستی و صلح میان ملت‌ها را به نمایش گذاشته است.

سپس مجتبی دمیرچی‌لو، سفیر كشورمان گفت: استاد فرشچیان هنرمندی شناخته شده در سطح جهان است که با الهام از ادبیات فارسی و متون دینی به ویژه قرآن، انجیل و تورات آثاری به یاد ماندنی خلق کرده است که شور و نشاط زندگی را به مردم القاء می‌کند و الهام‌بخش انسان‌هاست.

اصیل خان سادوف، رئیس مرکز نسخ خطی و کتب نادر قزاقستان و مسعود شیخ‌زین‌الدین، رایزن فرهنگی كشورمان در قزاقستان، دیگر سخنرانان این مراسم بودند كه اهمیت روابط فرهنگی دو كشور را تبیین کردند.

این نمایشگاه تا 29 تیرماه دایر است.

انتهای پیام

captcha