لزوم اهتمام سینما و تلویزیون در حوزه فرهنگ‌سازی سنت وقف
کد خبر: 3729325
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
سلما بابایی:

لزوم اهتمام سینما و تلویزیون در حوزه فرهنگ‌سازی سنت وقف

گروه فرهنگی- «سلما بابایی» فرزند شهید بابایی درباره سنت وقف گفت: سینما و تلویزیون در حوزه فرهنگ‌سازی سنت وقف چندان‌که باید و انتظار می‌رود به رسالت خود عمل‌نکرده است.

 لزوم اهتمام سینما و تلویزیون در حوزه فرهنگ‌سازی سنت وقف

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین، «سلما بابایی» فرزند شهید «عباس بابایی» از فیلم‌سازان جوان حوزه مستند و داستانی اظهار کرد: در حال حاضر ساخت مستندی به سفارش اوقاف در مورد امام‌زاده‌های استان تهران را در دست دارم که پس از مراحل تولید و فنی نمایش داده خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت حضور فیلم‌سازان در حوزه وقف توضیح داد: تولید فیلم و سریال با موضوعاتی چون وقف و مسائل مرتبط با آن، علاوه بر اینکه اطلاعات درستی به عموم می‌دهد باعث نگرش درست آن‌ها به این مقوله می‌شود و به‌تدریج اتفاقات مؤثری را در جامعه رقم می‌زند.

هنرمندان باید بیشتر از گذشته به کار در حوزه وقف اهتمام داشته باشند

بابایی در ادامه افزود: سینما و تلویزیون در حوزه فرهنگ‌سازی سنت وقف چندان‌که باید و انتظار می‌رود به رسالت خود عمل‌نکرده است. هنرمندان باید بیشتر از گذشته به کار در این حوزه اهتمام داشته باشند.
این سینماگر جوان درباره این سؤال که هنرهای نمایشی برای نهادینه کردن سنت وقف در جامعه چه اقداماتی باید انجام دهد، پاسخ داد: سازمان اوقاف و امور خیریه و دیگر نهادها و مراکزی که متصدی وقف هستند، باید از تولید آثاری هنری که با این موضوع تولید می‌شود حمایت کنند. هرچقدر آثار بیشتری در این زمینه تولید شود اثرات آن‌هم به‌مراتب بیشتر خواهد شد.
وی در ادامه تشریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر مردم از موقوفات عام‌المنفعه استفاده می‌کنند، اطلاعاتی در این زمینه ندارند. ساخت آثار تلویزیونی و سینمایی در این موضوع باعث می‌شود موقوفات را بهتر بشناسند و این شناخت به‌طورقطع باعث حمایت‌های بیشتری را از مردم در پی خواهد داشت.
بابایی در خصوص وقف فرهنگی نیز گفت: درحرکت به سمت فراگیر کردن سنت وقف فرهنگی در کنار وقف اقتصادی در جامعه باید تلاش بیشتری صورت بگیرد. همان‌طور که در مورد مدرسه‌سازی می‌بینیم که فرهنگ وقف کاملاً برای مردم جاافتاده باید در زمینه‌های دیگر هم این اتفاق بیفتد و این راهی جز فرهنگ‌سازی وجود ندارد.

انتهای پیام

captcha