اختصاص یک میلیارد و 960 میلیون تومان به مؤسسات 11 استان کشور
کد خبر: 3729326
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
فقهی‌زاده با ایکنا مطرح کرد:

اختصاص یک میلیارد و 960 میلیون تومان به مؤسسات 11 استان کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به اختصاص یک میلیارد و 960 میلیون تومان به مؤسسات 11 استان کشور گفت: به هزار و 150 مؤسسه در 11 استان کشور این مبلغ تعلق گرفت که به استان‌های دیگر هم این مبلغ تعلق می‌گیرد که امیدواریم تا پایان مردادماه تمام این مبلغ عملا تخصیص پیدا کند.

اختصاص یک میلیارد و 960 میلیون تومان به مؤسسات 11 استان کشور

عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه،با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی در حوزه بسیار گسترده‌ای است و شاخه‌ها و جنبه‌های متعددی دارد، گفت: فعالیت‌های قرآنی بعد از انقلاب گسترده‌تر شده و به دستگاه‌های دولتی و عمومی کشیده شده است.
وی به جلسه روز گذشته با مؤسسات قرآن و عترت استان کرمانشاه با محوریت بیان مشکلات این مراکز قرآنی اشاره کرد و افزود: یکسال بودجه و اعتبارات نسبتا گسترد‌ه‌ای تخصیص به فعالیت‌های قرآنی داده شد که درادامه بعضی توقعات را به وجود آورد و برخی نیازها را به صورت مُسکن برطرف کرد.
فقهی‌زاده عنوان کرد: برخی از انتظارها برای مساعدت خاص در حوزه تأمین مسائل مالی مثل پرداخت اجاره و رهن محل‌هایی که مؤسسات در آن فعالیت می‌کنند مطرح است.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه مؤسسات تجهیزاتی لازم دارند که به طور طبیعی نمی‌توانند فراهم کنند و کاهش نسبتا زیاد اعتبارات قرآنی نسبت به آن یکسال در دولت‌های اخیر تکرار و تجدید شده تصریح کرد: حمایت‌های برنامه‌ای را معاونت قرآن در اولویت قرار داده و در موارد بسیار استثنایی از طریق ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد آن هستیم که برخی نیازهای خاص و استثنایی را به آن وقوف پیدا کنیم و دنبال کنیم تا شاید راهی برای کمک خاص به مؤسسات فعال از این دست که نیازهای خاص دارند مثل تبدیل برخی از کمک اجاره‌ها که ممکن هست بتوانیم پرداخت کنیم البته بدون آن که بتوانیم وعده‌ای در رابطه با آن ایجاد کنیم.
وی تأکید کرد: مشکلات را نباید زیاد تصور کنیم که موجب ضعف اراده‌ها و سستی حرکت ما شود.
فقهی‌زاده اظهار کرد: ما در معاونت قرآن و عترت به عناوین مختلف حمایت‌های نسبتا مستمر داریم مثلا در جشن‌های رمضان ما برای ایجاد حرکت قرآنی در ۱۶۳ شهرستان در بهار امسال مقارن با ایام ماه رمضان در واقع جشن رمضان برگزار کردیم که بخش قابل توجهی از آن را تأمین کردیم و یا در طول سال جشنواره‌های آیات را برگزار کردیم .
فقهی‌زاده افزود: این معاونت جشنواره‌های موضوعی که در حد بین‌المللی است را برگزار می‌کند که فعالیت‌های قرآنی گسترده‌ای در این جشنوراه‌ها برگزار می‌شود.
وی به برگزاری هفته‌های قرآن و عترت در استان‌های مختلف که تقریبا به صورت مستمر و همیشگی برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: ما طرح‌های ملی رحله و طرح ملی تلاوت را داریم و یکی از کلان برنامه‌های ما آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم است که سال گذشته در ۱۶ دوره برگزاری آن برای اولین‌بار این آزمون با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد و قریب به دومیلیارد تومان بابت هزینه های کمک آموزشی و چهارصد میلیون تومان در برای تأمین جوایز و هدایا به برگزیدگان اختصاص داده شده است.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به اختصاص یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان به مؤسسات قرآنی کل کشور اظهار کرد: به هزار و ۱۵۰ مؤسسه در کل استان های کشور این مبلغ تعلق گرفت که تاکنون این مبلغ به ١١ استان پرداخت شده و امیدواریم تا پایان مردادماه تمام این مبلغ عملا تخصیص پیدا کند و به استان های باقی مانده نیز تعلق گیرد.
فقهی‌زاده اظهار کرد: از حمایت‌های قانونی دیگر هم ما دریغ نداریم حمایت‌های برنامه‌ای نیز از مؤسسات موفق و فعال خواهیم داشت که این موارد را وظیفه خودمان می‌دانیم گرچه معتقدیم مشکلات و تنگناهای مؤسسات مردمی فراتر از این‌ها است.
وی گفت: مؤسسات بسیاری به وجود آمده‌اند که متأسفانه برخی از این مؤسسات کاغذی هستند یعنی در واقع فعالیت ملموس و چشمگیری ندارند و طبیعتا آن‌ها ممکن است توقعاتی داشته باشند که ما نتوانیم آن را ادا کنیم و مشکلاتی هم برخی مؤسسات فعال و نیمه فعال دارند که می‌توان ان‌شاالله با مشارکت‌های برادرانه و همدلانه که با سازمان اوقاف و شورای توسعه فرهنگ قرآنی و سازمان دارالقرآن داریم این مشکلات را کاهش دهیم و فعالیت چشمگیر قرآنی در سطح کشور نمود و ظهور بیشتری یابد.

انتهای پیام

captcha