6 هزار زائر پیاده در حرم شاهچراغ(ع) گردهم می‌آیند/ راه‌اندازی كاروان رسانه‌ای دهه كرامت
کد خبر: 3729339
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹

6 هزار زائر پیاده در حرم شاهچراغ(ع) گردهم می‌آیند/ راه‌اندازی كاروان رسانه‌ای دهه كرامت

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از برپایی گردهمایی 6 هزار نفر زائران پیاده حضرت شاهچراغ(ع) در این حرم مطهر در ایام دهه كرامت خبر داد.

6 هزار زائر پیاده در حرم شاهچراغ(ع) گردهم می‌آیند/ راه‌اندازی كاروان رسانه‌ای دهه كرامت

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دومین نشست كمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه كرامت استان فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در این نشست با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی دهه کرامت در حرم شاهچراغ(ع) اظهار کرد: هدف این کار تداوم و استمرار برنامه‌ها و برنامه‌ریزی در طول سال و ارتباط ماهانه و فصلی با کمیته‌های دهه کرامت است.
وی افزود: در سطح شهر خلأ جدی فرهنگی وجود دارد و این نیازمند همراهی اهالی رسانه و پرسشگری آن‌ها از مسئولان است و آمادگی حضور نماینده اهالی رسانه در دبیرخانه دهه کرامت را داریم.
سلامی با اشاره به مشکلات مالی مجموعه‌های فرهنگی و حرم مطهر، بیان کرد: از ظرفیت‌های حرم شاهچراغ(ع) برای برگزاری دهه کرامت استفاده می‌شود.
وی با اشاره به جشنواره مطبوعات دهه کرامت، گفت: برگزیدگان جشنواره علاوه بر هدایا، به غبارروبی ضریح مطهر نائل می‌شوند.
معاون ارتباطات حرم حضرت شاهچراغ(ع) در ادامه سخنان خود با اشاره به ساخت سریال آن حضرت گفت: ساخت سریال حضرت شاهچراغ(ع) بین مسئولان پاس‌کاری می‌شود چون می‌خواهند از زیربار بحث مالی شانه خالی کنند، در حالی که ساخت این سریال نقش بسزایی در معرفی حضرت دارد و این تجربه را در مورد حضرت شاه‌عبدالعظیم حسنی(ع) مشاهده کردیم.
وی با اشاره به برنامه پیاده‌روی حرم شاهچراغ (ع) گفت: امسال نزدیک به ۶۰۰۰ نفر شب میلاد در حرم گرد هم جمع می‌شوند و همچنین برنامه زیارت اولی‌ها را در برنامه خود داریم که در خلال برگزاری برنامه‌ها بحث‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی نیز برگزار می‌شود.
سلامی با اشاره به برخی از برنامه‌های حرم مطهر در دهه کرامت، افزود: افراد محله‌های حاشیه‌نشین به زیارت حرم شاهچراغ(ع) مفتخر می‌شوند و روزانه چند دستگاه اتوبوس در دهه کرامت برای این منظور درنظر گرفته شده است.
سیدعلی اصغر محدث، مسئول کمیته اطلاع‌رسانی دهه کرامت فارس نیز در این نشست با اشاره به نقش رسانه‌ها در دهه کرامت گفت: اهالی رسانه با به چالش کشیدن برنامه‌ها، به آسیب‌شناسی برنامه‌های دهه کرامت بپردازند.
وی گفت: با تشکیل کاروان رسانه‌ای دهه کرامت و ارتباط آنان با تمام افرادی که در این دهه فعالیت می‌کنند با استفاده از جزءترین کارها تا بالاترین سطح فعالیت‌ها موج رسانه‌ای در این دهه ایجاد شود.
محدث افزود: امسال رسانه‌ها به جای مسئولان برنامه‌ها به سراغ مردم و گردانندگان برنامه‌های دهه کرامت می‌روند تا مردم با برنامه‌های مشابه آشتی کرده و خود اجرای برنامه‌ها را به دست گیرند.
مسئول کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی دهه کرامت استان فارس با بیان اینکه کاروان رسانه باید پیش از دهه کرامت فعالیت خود را آغاز کند، گفت: باید اهالی رسانه به آسیب‌شناسی برنامه‌های سال گذشته بپردازند تا برنامه امسال و سال‌های بعد با کیفیت‌تر برگزار شود.
محدث بیان كرد: رسانه‌ها رکن اصلی و تاثیرگذارترین منبع رسمی برنامه‌های دهه کرامت هستند و باید با فعالیت در این زمینه برنامه‌ها را به سمتی پیش ببرند که بیش از ۸۰درصد برنامه ها را مردم به دست گیرند.
وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری دهه کرامت مانند کاروان نمادین ورود حضرت شاهچراغ (ع)، گفت: باید هنرمندانی که در بوستان‌ها، خیابان‌ها و جشن‌های محله‌ای فعالیت می‌کنند را مورد توجه قرار داد.
مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی دهه کرامت استان فارس هدف تشکیل کاروان رسانه را به چالش کشیدن برنامه‌های تکراری خواند و گفت: باید با درگیر کردن برگزارکنندگان برنامه‌ها آنها را به سمت نوآوری سوق داد و همچنین با آسیب‌شناسی از شعارزدگی پرهیز کرد.
محدث بیان کرد: اهالی رسانه به طور تخصصی به این موضوع بپردازند و مردمی شدن مراسم دهه کرامت را از اهداف اصلی جریان رسانه ای خود قرار دهند.
مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی دهه کرامت در فارس گفت: با راه‌اندازی کاروان رسانه ای دهه کرامت فارس، به دنبال مردمی شدن جشن‌های دهه کرامت هستیم و در این راستا به سراغ همه دست اندرکاران جشن های دهه کرامت خواهیم رفت.
انتهای پیام

captcha