نیازمند سامانه ثبت اطلاعات فعالان قرآنی هستیم
کد خبر: 3729345
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳

نیازمند سامانه ثبت اطلاعات فعالان قرآنی هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نیازمند سامانه‌ای برای هنرمندان قرآنی و فعالان این حیطه برای بارگذاری اطلاعاتشان هستیم.

نیازمند سامانه ثبت اطلاعات فعالین قرآنی هستیم

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، نشست معاونین قرآن و عترت استان‌های غرب کشور با فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد امروز در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد.
در این نشست که با محور بررسی مشکلات معاونت قرآن و عترت استان‌های غرب برگزار شد، حجت‌الاسلام رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برخی از مشکلات معاونت‌های قرآن و عترت گفت: یک نکته در این نشست که باید به آن اشاره شود در رابطه با پیگیری در بحث حوزه قرآن و عترت است که اگر چه معاونت نشد اما به یک گروه مستقر زیر نظر مدیرکل تبدیل شد.
وی افزود: نکته به آن اشاره شده در قبل قابل تقدیر است چرا که چارت سازمانی که اعلام شد گروه قرآن و عترت در حوزه معاونت فرهنگی تعریف شده بود و این مقداری جای نگرانی برای همکاران و دیگران بود که با پیگیری دکتر فقهی‎زاده وزارت متقاعد شد که این گروه مستقل و زیر نظر مدیرکل باشد که جایگاهش متناسب با شأن خود حفظ شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: مشکل دیگری که در این حوزه با آن مواجه هستیم در بحث نیروهای همکار با معاونت‌های قرآن و عترت است که هنوز با گذشت چندسال خدمت و کار منتظر تبدیل وضعیت کار خود هستند و با توجه به تخصص نیروها ما تقاضای رسیدگی به مشکلات آنان را داریم.
محسن کرمیان، معاون قرآن و عترت استان کرمانشاه نیز در ادامه به بحث برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در بحث آزمون سراسری قرآن کریم گله‌مند در شیوه ادغام هستیم چراکه بیشترین درصد قبولی را مؤسسات داشتند اما در بحث تجلیل و ... نظارتی وجود ندارد.
وی اظهار کرد: روز گذشته در نشست با مؤسسات مطالبی از طریق این مراکز قرآنی مطرح شد که امیدواریم پیشنهادات ارائه شده ان‌شاالله اجرایی شوند.
معاون قرآن و عترت استان کرمانشاه تصریح کرد: پتانسیل‌های بسیاری در بحث قرآنی وجود دارد که باید به شیوه تخصصی بر روی آن‌ها کار انجام شود.
شهاب نجفی، کارشناس معاونت قرآن و عترت استان کرمانشاه نیز با مطرح کردن دو پیشنهاد برای تسهیل در رفع مشکلات این معاونت، گفت: نیازمند سامانه‌ای برای هنرمندان قرآنی و فعالین این عرصه برای بارگذاری اطلاعاتشان هستیم.
وی افزود: این سامانه به کارشناسان قرآن برای رصد و دسترسی به اطلاعات جامع فعالین قرآنی کمک می‌کند.
نجفی درخصوص پروانه فعالیت‌ مؤسسات نیز گفت: پروانه فعالیت‌ها باید در یک نسخه کاغذی چاپ و اعتبار آن الکترونیکی باشد همچنین جایی برای آن تعریف شود.
کارشناس معاونت قرآن و عترت استان کرمانشاه به بحث دبیرخانه هیئت رسیدگی اشاره و اظهار کرد: دبیرخانه هیئت رسیدگی باید مشترک باشد و دبیر آن باید خارج از دو دستگاه ارشاد و تبلیغات انتخاب شود.
یادآور می‌شود، در این نشست عظیم ایدی، معاون قرآن و عترت ایلام، کامل گل‌باغی، معاون قرآن و عترت کردستان و منصور احمدی، معاون قرآن و عترت لرستان با بیان مشکلات این معاونت خواستار تسریع در روند رسیدگی به مشکلات شدند.
انتهای پیام

captcha