امام خمینی(ره) احیاگر بزرگ عفاف و حجاب در عصر حاضر است
کد خبر: 3729351
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
معاون سپاه قدس گیلان:

امام خمینی(ره) احیاگر بزرگ عفاف و حجاب در عصر حاضر است

گروه اجتماعی- بایرامی، امام خمینی(ره) را احیاگر بزرگ عفاف و حجاب در عصر حاضر دانست و یادآور شد: معمار کبیر انقلاب اسلامی با مجاهدت مثال زدنی خود زن جامعه اسلامی را الگوی جهانیان قرار داد.

امام خمینی(ره) احیاگر بزرگ عفاف و حجاب در عصر حاضر است

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ عباس بایرامی، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس استان گیلان امروز، 20 تیر در نشست خبری هفته عفاف و حجاب در استان که در سالن شهدای صالحین سپاه قدس برگزار شد، نزول آیات مبارکه حجاب را نشان دهنده حضور بانوان مسلمان در اجتماع با حفظ حریم و جایگاه شان دانست و اظهار کرد: اگر قرار بود زن مسلمان اجتماعی نباشد، آیه حجاب نازل نمی شد.

وی با بیان اینکه امروز در یک جنگ نابرابر با استکبار جهانی بر سر جامعه عفیف هستیم، افزود: امنیت روانی فردی و اجتماعی و ایجاد یک جامعه سالم در سایه بهداشت روانی محقق می شود و اگر عفاف و حجاب رعایت نشود، همه تحت تاثیر قرار می گیرند.

معاون سپاه قدس گیلان، پاشیدن کانون گرم خانواده و بی اعتمادی خانواده ها را از جمله پیامدهای رعایت نکردن عفاف و حجاب دانست و گفت: تقوا و خود نگهداری را در عفاف می بینیم و اعتقاد داریم آنچه که در باب عفاف و حجاب به ما سفارش شده، برای حفظ انسانیت انسان است. در واقع انسان باید بتواند خودکنترلی داشته باشد.

بایرامی، با بیان اینکه حجاب تنها حق زن نیست، تصریح کرد: حجاب حق الله است و موظف هستیم برای تحقق آن در اجتماع مجاهدت کنیم.

وی بسیج جامعه زنان را دبیر کمیسیون عفاف و حجاب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: حجاب را مانع از حضور اجتماعی زنان نمی دانیم، بلکه زنان می توانند با حجاب حضوری قدرتمندانه، عزتمندانه و با شرافت در جمع های متعدد داشته باشند.

معاون سپاه قدس گیلان، با اشاره به احادیث و روایات، عفاف و حجاب را مانع از افسردگی و فرسودگی دانست و عنوان کرد: امروز روان شناسان بر این امر تاکید دارند و معتقدند که ارزش مداری فرد و استواری شخصیت او به ویژه زنان در عفاف و حجاب است.

بانوان محجبه؛ الگوی عملی عفاف و حجاب برای جهانیان

بایرامی، با بیان اینکه اسلام درخصوص عفاف، حیا و حجاب بسیار متذکر شده و دلایل عقلی برای اثبات آن آورده است، خاطرنشان کرد: هیچ شبهه ای در باب عفاف و حجاب وجود ندارد که علما و اندیشمندان اسلامی خصوصا ائمه اطهار(ع) بدان پاسخ نداده باشند.

وی سیره حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی عملی زن مسلمان در عفاف و حجاب دانست و گفت: بانوی بزرگ اسلام نمونه کامل یک زن در عفاف گفتار، عفاف نگاه، عفاف پوشش و عفاف کردار است و سیره زندگی ایشان در همه ابعاد برای جامعه الگوست.

معاون سپاه قدس گیلان، امام خمینی(ره) را احیاگر بزرگ عفاف و حجاب در عصر حاضر دانست و یادآور شد: همانگونه که معمار کبیر انقلاب اسلامی احیاگر بزرگ دین در دنیاست و توانست دینی را که جایگاه اجتماعی نداشت، نه فقط برای ایران اسلامی بلکه برای تمام دنیا به عرصه اجتماع بیاورد، با مجاهدت مثال زدنی خود زن جامعه اسلامی را الگوی جهانیان قرار داد.

وی اضافه کرد: امروز هر بانوی با حجاب در دنیایی که هزاران شبکه اجتماعی، ماهواره ای و رسانه ای به دنبال ترویج بی بند و باری هستند، الگوی عملی عفاف و حجاب برای جهانیان است و ثابت کرده که یک زن می تواند امور اجتماعی را در کنار امور خانواده اداره کند و نقش آفرین باشد.

بایرامی، 21 تیر را یادآور واقعه تاریخی جنایت وحشیانه رژیم رضاخانی در مسجد گوهرشاد دانست و تاکید کرد: از جوانان می خواهم به مطالعه احوالات مردم در آن دوره به ویژه زنان عفیف و با غیرت ما بپردازند تا دشمنان واقعیت ها را وارونه جلوه ندهند و حرف های غیر واقعی به جامعه تزریق نکنند.

امروز حجاب و عفاف یک سلاح فعالانه در جنگ نرم است

وی با بیان اینکه امروز حجاب و عفاف یک سلاح فعالانه در جنگ نرم است، خاطرنشان کرد: در طول عمر چهل ساله انقلاب اسلامی هیچ مطلبی مانند حجاب مورد تعرض و تهاجم مستکبرین جهانی قرار نگرفته است. شبکه های ماهواره ای همه توان خودشان را در جهت خواسته امپراتوری رسانه ای دروغ که به دنبال سلطه جهانی است، متمرکز کرده اند تا با عفاف و حجاب مخالفت کنند، زیرا عفاف و حجاب با منافع سلطه جویانه آنان در تضاد است.

معاون سپاه قدس گیلان، با بیان اینکه نظام سلطه جهانی زن را در حد یک عنصر اجتماعی بی هویت می خواهد، عنوان کرد: آنان به زن نگاه ابزاری دارند و نمی خواهند زن یک عنصر فرهیخته اجتماعی، فرهنگی، علمی و سیاسی باشد. متاسفانه برخی در داخل کشور به نام تمدن نوین به این تفکر دامن می زنند و لذا شاهد ناهنجاری های اجتماعی در حوزه عفاف و حجاب هستیم که نتیجه تئوریزه کردن نگاه های غرب گرایانه است.

بایرامی، فراگیری موضوع عفاف و حجاب را نیازمند نگاه آموزشی، تربیتی و فرهنگی در خانواده ها و مهدهای کودک و دبستان ها دانست و اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از همه گروه ها و گرایشات می خواهد که موضوع عفاف و حجاب را جناحی و جریانی نبینند، زیرا عفاف و حجاب به مثابه دستاورد ملی برای نظام ماست.

وی اجرای قانون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مصوب 13 دی 1384 را مطالبه بسیجیان دانست و متذکر شد: سازمان بسیج در قالب امر به معروف و نهی از منکر آموزش همگانی را در دستور کار دارد لذا سعی می کنیم با تذکر لسانی و آموزش همگانی فضای اجتماع را بهتر و مقوله بدحجابی را با کار علمی و پژوهشی آسیب شناسی کنیم.

انتهای پیام

captcha