انتقال فرهنگ ایثار و شهادت توصیه شهداست
کد خبر: 3729356
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

انتقال فرهنگ ایثار و شهادت توصیه شهداست

گروه اجتماعی- پاکاری، حفظ، ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را توصیه شهدا دانست و افزود: باید فرهنگ ایثار و شهادت را پاس بداریم و آن را به نسل های بعد منتقل کنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 20 تیر در نشست هم اندیشی تشکل «پیام آوران ایثار» استان که در مجتمع فرهنگی شاهد و ایثار رشت برگزار شد، با بیان اینکه امروز هجمه های بی امان فرهنگی دشمن در زوایای مختلف انقلاب و نظام ما را تهدید می کند، گفت: ما سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی نظام هستیم.

وی حفظ، ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را توصیه شهدا دانست و افزود: باید فرهنگ ایثار و شهادت را پاس بداریم و آن را به نسل های بعد منتقل کنیم تا آیندگان ما بدانند شهدا و ایثارگران چه حماسه آفرینی ها و فداکاری هایی انجام دادند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن تاریخ و خاطرات پرافتخار دفاع مقدس، گفت: وظیفه ماست که پیام شهدا و ایثارگران را ترویج کنیم، زیرا این بزرگواران در آن مقطع حساس از انقلاب با وجود همه مشکلات و نارسایی ها و نابرابری ها در مقابل دشمن ایستادند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا از اسلام و قرآن و انقلاب و عاشورا دفاع کنند.

پاکاری، پیروزی حق بر باطل را وعده قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: امروز رسالت سنگینی بر عهده داریم، زیرا ماهیت پیام آوری و پیام رسانی به ویژه در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت با سختی و مشکل همراه است.

وی با بیان اینکه فاصله گرفتن از دوران دفاع مقدس کار پیام آوری و روایتگری را دشوارتر می کند، گفت: باید خودمان را با سلایق روز مخاطبان این فرهنگ تطبیق دهیم و صرفا به روایتگری بسنده نکنیم. بی تردید هنر یکی از موثرترین ابزارهای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است و باید از ظرفیت هنر در کنار پیام آوری و روایتگری به عنوان مکمل استفاده کنیم.

این مقام مسئول، با اشاره به استقبال جامعه از برگزاری نمایشگاه عکس موضوعی شهدای گیلان، یادآور شد: حفظ، احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه ذاتی بنیاد شهید است، اما تشکل های مردم نهاد می توانند در نیازسنجی، ترغیب مخاطبان و اجرای برنامه های فرهنگی کمک شایانی به بنیاد شهید کنند.

پاکاری، خواستار حضور گروه های مختلف ایثارگری در تشکل پیام آوران ایثار شد و اضافه کرد: باید از حضور بانوان به ویژه مادران و همسران شهدا به عنوان یکی از اثرگذارترین اقشار جامعه در پیشبرد اهداف انقلاب در این تشکل بهره مند شویم. استان گیلان 33 زن شهیده دارد که نشان دهنده نقش آفرینی بانوان در عرصه ایثار و شهادت است.

انتهای پیام

captcha