فعالیت بیش از 200پایگاه اوقات فراغت در مساجد سمنان
کد خبر: 3729396
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴

فعالیت بیش از 200پایگاه اوقات فراغت در مساجد سمنان

گروه اجتماعی- مسوول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از فعالیت ٢٢٨ کانون فرهنگی هنری این استان در طرح غنی سازی اوقات فراغت خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در تابستان امسال قریب ٢٠ هزار نفر جذب این طرح شوند.

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت الاسلام محمدرضا حدادیان،مسوول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان عصر روز گذشته 20 تیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح غنی سازی اوقات فراغت از اول تیرماه در کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان آغاز شده و تا پانزدهم شهریور ادامه دارد.

وی هدف از برگزاری این طرح را ایجاد نشاط و شادی، انجام فعالیت های گروهی و اجرای برنامه های تربیتی و آموزشی بیان کرد و افزود: نبود برنامه های مشخص غنی سازی اوقات فراغت برای جوانان و نوجوانان یکی از عوامل بروز بزهکاری در جامعه شناخته شده و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به شعار سال در این خصوص برنامه ریزی کرده است.

حدادیان با اشاره به محورهای برنامه های غنی سازی اوقات فراغت یاداور شد: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، ورزشی، کوهنوردی، اردوهای تفریحی محلی و منطقه ای، تشکیل گروههای سرود، نمایش، روزنامه دیواری، گروههای امدادی و فعالیت های تربیتی و نشست های مختلف را در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت برنامه ریزی و اجرایی کرده است.

وی ادامه داد: این برنامه ها در رده های مختلف سنی و در دو گروه برادران و خواهران پیش بینی شده است و برای اجرای این برنامه ها از ظرفیت های منطقه ای و محلی نیز استفاده شده است.

وی با اشاره به ثبت ٢٢٨ کانون فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در سامانه "سجا" افزود: امسال برنامه های غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد در این سامانه ثبت و رصد می شود.

حدادیان گفت: سال گذشته در طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد استان سمنان ١٩ هزار و ٤٩٥ نفر در قالب ٦٩٩ کلاس و نیز ٤٥٩ برنامه ورزشی و ٧١٨ فعالیت فرهنگی هنری تحت پوشش قرار گرفتند.

در استان سمنان ٢٤٠ کانون فرهنگی هنری مساجد فعال است و هر کانون بین ٥٠ تا ٧٠ نفر عضو دارد. انتهای پیام

captcha