اجرای طرح «فرشتگان سرزمین من» در سبزوار
کد خبر: 3729397
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

اجرای طرح «فرشتگان سرزمین من» در سبزوار

گروه شهرستان‌ها ــ برای سومین سال متوالی طرح «فرشتگان سرزمین من» در شهرستان سبزوار اجرا می‌شود.

اجرای طرح « فرشتگان سرزمین من » در سبزوار

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جمعی از بانوان و طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان سبزوار در اقدامی خودجوش برای سومین سال متوالی طرح «فرشتگان سرزمین من» را اجرا می‌کنند.
این طرح به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و با مشارکت دفتر امام جمعه و اداره تبلیغات اسلامی سبزوار 24 تیرماه در سبزوار اجرا خواهد شد؛ کتاب «گل پوش» با نگاهی نو به حجاب در بین برخی از خواهران به همراه اهدای گل پخش می‌شود.
این کار زیبا سال گذشته با کتاب  «نامه‌ای به خواهرم» و اهدای 150 شاخه گل اجرا شد که با استقبال خیلی خوبی در بین مردم روبرو شد.
در این رابطه حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد سجادی نژاد، مسئول اداره تبلیغات اسلامی سبزوار به خبرنگار ایکنا گفت: حجاب مسئله‌ای شخصی نیست و یک زن بی‌حجاب وقتی در جامعه قدم می‌گذارد بر روی ناظران تأثیرگذار است.
وی با بیان اینکه حتی در کشورهای اروپایی و در نقاطی که زنان بدون حجاب هستند، نمی‌توانیم بگوییم عبور زنان بدون حجاب از کنار مردان بی‌تاثیر است، افزود: نمی‌شود در جامعه‌ای که 50 درصد آن را مردان تشکیل می‌دهند دستور صادر کنیم چشم‌هایشان را ببنندند و با چشم بسته از کنار زنان عبور کنند.
حجت‌الاسلام سجادی‌نژاد با تأکید بر اینکه حجاب به غیر از اینکه واجب شرعی است، مسئله‌ای اجتماعی است، تصریح کرد: انتشار تصاویر غیر اخلاقی بانوان در فضای مجازی اشاعه فساد است.

فرهنگ حجاب نیاز به مهندسی فرهنگی دارد
وی با تقدیر و تشکر از صدا و سیما به خاطر استفاده از کارشناسان محجبه در برنامه‌های تلویزیونی، ابراز کرد: فرهنگ حجاب در جامعه نیاز به یک مهندسی فرهنگی دارد و مسئولان در ابتدا باید از خودشان و خانواده‌های خودشان برای گسترش امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه شروع کنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با تأکید بر اینکه برای گسترش حجاب در جامعه می‌توان از ساخت مستند‌های زیبا و اثرگذار استفاده کرد، عنوان کرد: حجاب و استفاده از فرهنگ چادر ویژه بانوان ایرانی و اسلامی نیست و در دیگر ادیان و ملت‌ها نیز حجاب وجود دارد.
وی در پایان گفت: برای گسترش فرهنگ حجاب در جامعه باید در دانشگاه‌ها کار زیادی انجام شود.

انتهای پیام

captcha