باید به اندازه ساخت موشک در حوزه رسانه قوی عمل کنیم
کد خبر: 3729402
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
حجت‌الاسلام صحت‌قول:

باید به اندازه ساخت موشک در حوزه رسانه قوی عمل کنیم

گروه معارف - مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فن‌آوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز دشمن با استفاده از رسانه و تبلیغات به تمام اهداف خود می‌رسد ما نیز در مقابل نباید عقب بنشینیم و باید به اندازه ساخت موشک در حوزه رسانه قوی عمل کنیم.

باید به اندازه ساخت موشک در حوزه رسانه قوی عمل کنیم

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام احمد صحت‌قول، مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فن‌آوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی، شامگاه روز گذشته، ۲۰ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات اداره ‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد گفت: در گذشته رسانه مجموعه‌ای تشکیلاتی بود اما با امکانات امروز همه مردم رسانه هستند.
وی تصریح کرد: متولیان امر فرهنگ دغدغه‌های بسیار مهمی در این حوزه دارند؛ از این‌رو شورای عالی فضای مجازی اعتقاد دارد نه تنها باید احیاگر جراید محلی باشیم بلکه صحت وضعیت خبر و تحولات فرهنگی را از این جراید اثبات کنیم. سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی اصلی فرهنگ دینی کارگروه تولید محتوایی تشکیل دهد.
حجت‌الاسلام صحت‌قول با تأکید بر اینکه هیچ آسیب اجتماعی در کشور بدون جریان‌سازی رسانه‌ای ماندگار نیست، اظهار کرد: برای جلوگیری از آسیب‌ها و تحول در رسانه و فن‌آوری کارگروه تولید محتوا با رویکرد دینی توسط سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد شد. امید است با تقویت کارگروه ستونی از جراید رنگ و بوی دینی به خود بگیرد.
این مقام مسئول ادامه ‌داد: این کارگروه به منظور انتقال آموزه‌های دینی به لایه‌های مختلف جامعه تشکیل شده است. امروز دشمن با استفاده از رسانه و تبلیغات به تمام اهداف خود می‌رسد ما نیز در مقابل نباید عقب بنشینیم و باید به اندازه ساخت موشک در حوزه رسانه قوی عمل کنیم.
وی اضافه کرد: احیای نشریه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری محلی باید در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد، تا جایی که ملاک صحت اخبار، رسانه‌های محلی شوند. با تقویت تولیدات محتوایی در رسانه‌های محلی می‌توان از مرجعیت اخبار صیانت کرد.
حجت‌الاسلام صحت‌قول بیان کرد: بهتر است سواد رسانه‌ای به صورت دسته‌بندی اجرایی شود، جریان‌سازی هر استان منحصربفرد است و باید توسط کارگروه ویژه برنامه‌ریزی شود، نمی‌توان برای همه استان‌ها با توجه به فرهنگ‌های متفاوت نسخه فرهنگی واحد تجویز کرد. فرهنگ هریک از اقلیم‌های ایران باید بررسی و مطابق شرایط برنامه‌ها عملیاتی شود.
وی گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی در مناطق حاشیه‌نشین است. انجام ۵ طرح مستقل و ۱۴ طرح مشارکتی با دستگاه‌های اجرایی مختلف برنامه‌ریزی و به استان‌ها ابلاغ شده است. برنامه‌های پیشنهادی باید با پیوست فرهنگی همراه باشد.
مدیر کل فرهنگی، رسانه و فن‌آوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی، تقویت آیین‌های دینی و عزاداری، آموزش‌های سبک زندگی اسلامی‌ایرانی، راه‌اندازی تشکل‌های دینی قرآنی و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد از جمله خدمات مطرح شده است.
حجت‌الاسلام صحت‌قول با تأکید بر ضرورت تقویت خودباوری در جوانان و نوجوانان، تصریح کرد: جوانان برای داشتن هویت و خودنمایی بین گروه همسالان دست به هر کاری می‌زنند. قدرت شبکه‌های مجازی زیاد است. برای مقابله با آن باید سواد رسانه‌ای خانواده‌ها، جوانان و نحوه مقابله با آسیب‌ها را آموزش داد. قدرت مدیریت و مقابله با شبکه اجتماعی را نداریم اما قدرت کنترل داریم.
مدیر فرهنگی، رسانه و فن‌آوری نو سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه در حوزه تولید آثار فاخر سینمایی و سریال‌ها باید سرمایه‌گذاری کرد، اضافه کرد: در سریال‌ها قومیت‌ها و آداب آنان به دور از هر نوع تمسخر لحاظ شود، قدرت رسانه بسیار زیاد است.
انتهای پیام

captcha