ماکو؛ مقصد اول دوستداران سفر برای شروع ایرانگردی
کد خبر: 3729418
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

ماکو؛ مقصد اول دوستداران سفر برای شروع ایرانگردی

گروه اجتماعی - یک رکابزن با بیان اینکه حمایت از محیط زیست، وحدت و همدلی دو هدف گروه ایرانگردی است، گفت:به دلیل تنوع قومیتی و مذهبی در آذربایجان غربی، منطقه آزاد ماکو را له عنوان نخستین مقصد ایرانگردی خود انتخاب نمودیم.

ماکو؛ مقصد اول دوستداران سفر برای شروع ایرانگردی

عباس بهمنی یکی از رکابزنان ایرانگرد در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه هرساله گروه ایرانگردی مسافت دو هزار کیلومتر در جاده های ایران را می پیماید، افزود: هدف ما آشنایی با آداب، رسوم اقوام و مذاهب و دیدار با نخبگان، فرهنگیان و مسئولین شهرها و استان ها در جهت تاکید به فرهنگ حمایت از محیط زیست است.

این رکابزن فرهنگی شعار امسال خودشان را همدلی و وحدت ابراز کرد و دلیل انتخاب شهر مرزی ماکو را برای ایرانگردی در سال جدید را، وجود تنوع قومیتی و مذهبی در استان آذربایجان غربی و مخصوصاً در منطقه آزاد ماکو عنوان کرد.

وی مقصد بعدی گروه ایرانگردی را در استان آذربایجان غربی به ترتیب شهرهای خوی، ارومیه و همچنین دیدار با ارامنه این استان و به ترتیب شهرهای کردستان، لرستان، اصفهان، دیدار با خانواده شهید حججی و در نهایت رکابزنی تا استان فارس ابراز کرد.

بهمنی در تشریح ویژگی های مردم ماکو طی دو روز میهمانیشان در این شهر؛ مردم ماکو را مردمانی خونگرم، مهمان نواز، با احترام یاد کرد و گفت: از معماری و وضعیت جغرافیایی شهر ماکو میتوان این شهر را به عنوان اولین شهر های تاریخی، شیعه و سنی نشین کشور دانست.

این سفیران فرهنگی ۱۵۰ کیلومتر در روز را با دوچرخه می پیمایند که به همت آموزش و پرورش شهرها شبها نیز اسکان می یابند.

وی امنیت حاکم بر ایران را بی بدیل عنوان کرد و افزود: اگر این امنیت در کشور ایران حاکم نبود ما به راحتی و با دوچرخه نمی‌توانستیم ایرانگردی بکنیم و این در جایگاه خود در سطح جهانی بی نظیر است.

این رکابزن فرهنگی برنامه های آتی این گروه را در سال‌های آینده تشریح کرد و گفت: برنامه ما بعد از تمام کردن شهرهای ایران، پیام صلح و دوستی را به شهرهای خارج کشور ها انتقال دهیم و فرهنگ اصیل ایرانی را به آنها برسانیم.

انتهای پیام

captcha