توسعه علمی کشور؛ عامل وحشت دشمنان
کد خبر: 3729472
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
حجت‌الاسلام مقدسی تشریح کرد:

توسعه علمی کشور؛ عامل وحشت دشمنان

گروه معارف - سرپرست حوزه علمیه القائم(عج) محلات گفت: یکی از مواردی که دشمن به واسطه آن از جمهوری اسلامی وحشت می‌کند، توسعه علمی است. مسأله توسعه علمی، مسأله‌ای نیست که دشمن بتواند با بمب، اسلحه و ابزار جنگی نابودش کند.

توسعه علمی کشور؛ عامل وحشت دشمنان

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، مراسم کلنگ‌زنی ساختمان مدرسه المهدی(عج) در محلات صبح امروز 21 تیرماه در سالن جلسات حوزه علمیه فاطمیه(س) برگزار شد.

توسعه علمی کشور؛ عامل وحشت دشمنان
حجت‌الاسلام سید‌رضا مقدسی، سرپرست حوزه علمیه القائم(عج) در این مراسم اظهار کرد: یکی از مواردی که دشمن به واسطه آن از جمهوری اسلامی وحشت می‌کند، توسعه علمی است. مسأله توسعه علمی، مسأله‌ای نیست که دشمن بتواند با بمب، اسلحه و ابزار جنگی نابودش کند. حتی دانشمندی که در یک اتاق به یک کشف علمی می‌رسد به این توسعه کمک می‌کند.
وی افزود: توسعه نسبی کشور ما نسبت به دیگر کشور‌ها از برکت انقلاب و اسلام است. اسلامی که خود علم است و طرفدار علم. هر کسی در زمینه توسعه علمی اگر وظیفه خودش را انجام دهد گام بزرگی برداشته است. اینکه در روایات ما آمده است: العلماء ورثه الانبیاء؛ این بحث بسیار مهمی است. همان‌قدر که انبیا در جهان تحول ایجاد کردند به همان مقدار علماء هم می‌توانند تحول ایجاد کنند.

توسعه علمی کشور؛ عامل وحشت دشمنان
سرپرست حوزه علمیه القائم محلات تصریح کرد: هر عالمی ارزشمند نیست، عالمی ارزشمند است که در مسیر انبیاء حرکت کند. عالم شدن مقدماتی دارد؛ از همین دبستان‌ها و دبیرستان‌ها شروع می‌شود. شیخ عبدالکریم‌ها در همین مدارس تربیت شده‌اند؛ نجف می‌روند و می‌آیند و حوزه علمیه قم را تشکیل می‌دهند. شاگردانی تربیت می‌کنند امثال مرحوم آیت‌الله اراکی، مرحوم آیت‌الله گلپایگانی. یک پسر بچه‌ای از شهرستان‌های یزد به نجف می‌رود و سال‌های بعد مؤسس حوزه علمیه قم می‌شود.
وی ادامه داد: شیخ عبدالکریم ابتدا برای تأسیس حوزه به اراک می‌آید و بعد متوجه می‌شوند که اراک ظرفیت چنین حوزه‌ای را ندارد و آخر حوزه را در قم تأسیس می‌کند.امروز اسلام و معارفش از قم منتشر می‌شود. این‌ها برکات یک طلبه یزدی است. حوزه علمیه قم، این تحول جهانی دینی و معرفتی را ایجاد کرد. امام خمینی(ره) اگر یک روحانی اصولی قابل قبول و یک فیلسوف فقیه نبود، چگونه علماء در برابر او تمکین می‌کردند و امام انقلاب می‌کرد؟
حجت‌الاسلام مقدسی تشریح کرد: ممکن است دشمن بتواند برتری‌های نظامی، اقتصادی و تسلیحاتی پیدا کند اما هیچ‌گاه نمی‌تواند برتری علمی و انسانی بر کشور پیدا کند. برای تأسیس مؤسسه‌های علمی باید بیش از این‌ها تلاش کرد و تکاپو داشت اما متأستفانه برخی به علم و توسعه آن رنگ‌و‌بوی سیاسی می‌دهند. امیدواریم جامعه ما در توسعه مراکز علمی پیش برود و به این موضوع اهمیت ویژه‌ای داده شود.
وی در پایان افزود: دبیرستان المهدی(عج) بایستی با شرایط ساخته شود و بعد از تکمیل ساختمان افراد و مدیران متعهد و مسئول را در جهت شکوفایی استعداد‌ها به کار گرفته شوند. بنده از امام جمعه و نماینده مردم محلات و دلیجان می‌خواهم به این مسأله کمک کنند.

توسعه علمی کشور؛ عامل وحشت دشمنان
به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات نیز اظهار کرد: ما در مسأله توسعه علم بایستی هر طور که می‌توانیم تلاش و کمک کنیم. اگرچه نقدی به تنوع مدارس در آموزش و پرورش ما وارد است اما یکی از اقدامات خوبی که در برخی شهر‌ها صورت گرفته مدارس غیر‌انتفاعی است که در آن بحث آموزه‌های دینی و تهذیب دانش‌آموزان رنگ‌و‌لعاب بیشتری دارد. ما مدارس غیر‌انتفاعی بسیار خوبی داریم که علاوه بر قدرت علمی بالا، زمینه‌های تهذیب و تربیت را هم برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند.
وی افزود:محصول این نوع مدارس دانش‌آموزانی هستند که علاوه بر دانش علمی از دانش دینی و اخلاق اسلامی هم برخوردار هستند. نزدیک به سه سال است که دوره متوسطه اول دبیرستان المهدی فعال است و فعالیت‌های خوبی نیز داشته است. با توجه به این که این دبیرستان مکان مشخصی ندارد به سرپرست محترم حوزه علمیه پیشنهاد کردیم تا فضایی از حوزه علمیه به این دبیرستان اختصاص یابد تا ما نیز گامی در توسعه علمی شهرستان برداشته باشیم.

توسعه علمی کشور؛ عامل وحشت دشمنان
به گزارش ایکنا؛ کریم‌زاده،عضوهیئت‌امناء مدارس ناصران المهدی(عج) ضمن ابلاغ پیام آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: هماهنگی که بین مسئولین شهرستانی در محلات وجود دارد قابل تقدیر است. در 15 مدرسه‌ای که در استان مرکزی داریم، هر کجا آموزش و پرورش وارد شده و به ما کمک کرده موفق بوده‌ایم. همچنین همزمان با این مدرسه 5 مدرسه دیگر در استان افتتاح خواهد شد.
وی افزود: مبانی نظری مدارس المهدی کاملا روشن است. هر کجا علم و دین در کنار هم نبوده‌اند مشکل ایجاد شده است. در اراک مسیحیان هم مدارسشان را در داخل کلیسا بنا کرده‌اند. مبانی ساختاری و محتوایی این مدارس سه تفاوت با دیگر مدارس دارد؛ تمام اموال منقول و غیر‌منقول این مدارس متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و زیر‌نظر امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در هر شهر می‌تواند به ادارات و نهاد‌های مختلف تخصیص پیدا کند. تمامی درآمد ‌های هر مدرسه صرف خود مدرسه می‌شود.
کریم‌زاده گفت: سومین نکته این است که این مدارس بایستی تحت نظارت روحانیت اداره شود. مدیر این مدرسه بایستی تأییدیه امام جمعه شهر را داشته باشد و به نوعی جوار حوزه هستند. گاهی این جوار، جوار جغرافیایی می‌شود و گاهی ممکن است فاصله باشد اما باید زیر‌نظر حوزه باشد و روحانیت به سادگی در آن رفت‌و‌آمد داشته باشند. آیت‌الله دری نجف‌آبادی از محل اعتبارات این مدارس مبلغ 100 میلیون تومان را به این پروژه اختصاص داده‌اند.
انتهای پیام

captcha