بهره‌مندی 160 هزار معلول از خدمات بهزیستی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3729475
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
ارشدزاده:

بهره‌مندی 160 هزار معلول از خدمات بهزیستی در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی- مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به این‌که 160 هزار نفر معلول در استان از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند، گفت: 160 هزار معلول علاوه بر دریافت خدمات توانبخشی، از بهزیستی مستمری نیز دریافت می‌کنند.

 استفاده 160 هزار معلول از خدمات بهزیستی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محسن ارشدزاده، مدیرکل بهزیستی استان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به این‌که 160 هزار نفر معلول در استان از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند، گفت: 160 هزار معلول علاوه بر دریافت خدمات توانبخشی، از بهزیستی مستمری نیز دریافت می‌کنند.

وی، افزود: همچنین 420 هزار نفر سالمند، 9 هزار بیمار روانی مزمن در حوزه توان بخشی از خدمات 120 مرکز بهره مند می‌شوند که از این تعداد 35 مرکز به صورت شبانه روزی و 80 مرکز به صورت روزانه در استان فعال هستند.

ارشدزاده، از شناسایی 23 هزار و 500 نفر معلول در روستاهای استان خبر داد و گفت: برنامه ریزی های لازم را برای ارائه خدمات مطلوب به معلولان ساکن در روستا انجام گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، در ادامه با بیان این‌که 10 هزار نفر زن بی سرپرست خانواده در استان وجود دارد، گفت: کمک به تحصیل دانشجویان خانواده، اشتغال و آماده سازی، کمک به سلامت جسمی و روحی زنان بی سرپرست، حمایت از دانش آموزان خانواده‌های بی سرپرست و بیمه ی زنان سرپرست خانوار از جمله عمده خدمات بهزیستی استان به زنان بی‌سرپرست است.

وی با بیان این‌که چهار هزار نفر از زنان بی سرپرست بهزیستی استان تحت پوشش بیمه‌ هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد دو هزار و 700 نفر از صندوق تامین اجتماعی و یک هزار و 200 نفر از صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر بیمه شدند.

ارشدزاده از جمع آوری 105 نفر کودک کار در سال گذشته در استان خبر داد و افزود: یک هزار و 820 نفر کودک بی سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش بهزیستی استان قرار گرفتند که یک هزار و 540 نفر از آن‌ها به خانواده و آشنایان سپرده شدند.

انتهای پیام

captcha