برگزاری جشنواره بزرگداشت و یادواره هنرمند «عربعلی شروه» در قروه
کد خبر: 3729481
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲

برگزاری جشنواره بزرگداشت و یادواره هنرمند «عربعلی شروه» در قروه

گروه فرهنگی- جشنواره بزرگداشت و یادواره هنرمند «عربعلی شروه» در راستای آشنایی نسل جوان با مفاخر و بزرگان ملی و محلی در شهرستان قروه برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره بزرگداشت و یادواره هنرمند «عربعلی شروه» در قروه

به گزارش ایکنا از کردستان، با هدف آشنایی نسل جوان با مفاخر و بزرگان کردستان، جشنوراه بزرگداشت و یادواره «عربعلی شروه» از مفاخر فرهنگی - هنری شهرستان قروه برگزار می‌شود.
موضوعات این جشنواره شامل سه بخش مجزا ارائه مقاله با موضوع نقش «عربعلی شروه» در ترجمه آثار هنری و تأثیر آن در آگاهی و شناخت بیشتر هنرمندان هنرهای تجسمی، طراحی و نقاشی پرتره استاد شروه با تکنیک آزاد و طراحی نشانه نوشته «عربعلی شروه» است.
یادواره «عربعلی شروه» در راستای تکریم «عربعلی شروه» مترجم، مدرس، نقاش، سفالگر و مجسمه ساز برجسته ایرانی اهل شهرستان قروه است که وی را بنیان‌گذار آموزش نقاشی و طراحی نوین در ایران می‌دانند.
از اهم هدف برگزاری جشنواره می‌توان به ترویج و اشاعه فرهنگ تکریم و بزرگداشت بزرگان فرهنگی و هنری و الگوسازی در این زمینه، معرفی مفاخر استانی و ملی، پرورش خلاقیت و تبادل تجربه‌های هنری، آشنایی نسل جوان با فرهنگ و پیشینه تاریخی منطقه اشاره کرد.
محققان، هنرمندان و علاقمندان به شرکت در جشنواره می‌توانند در تمامی بخش‌ها شرکت کرده و محدودیتی که برای ارسال آثار در نظر گرفته شده است، ۳ اثر در هر یک از بخش‌هاست. همچنین مقالات ارسال شده باید در قابل فایل pdf یا word بوده و تصاویر نیز با فرمت jpg با رزولوشن ۳۰۰ باشد.
بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان ۳۰ تیرماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره به آدرس پستی، استان کردستان، شهرستان قروه، شهرک فرهنگیان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه، دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی یادواره عربعلی شروه و یا آدرس الکترونیکی «ghorveh.ershad@yahoo.com» ارسال کنند.
همچنین شرکت‌کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۸۷۳۵۲۴۷۴۲۰ و دورنگار ۰۸۷۳۵۲۲۲۲۶۰ تماس حاصل کنند.
گفتنی است؛ زمان برگزاری جشنواره بزرگداشت و یادواره هنرمند «عربعلی شروه» سوم مرداد ماه ۹۷ خواهد بود.

captcha