دختران انقلاب، پای آرمان‌های اسلام آشکارا ایستاده‌اند نه یواشکی
کد خبر: 3729516
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
ایکنا گزارش می‌دهد؛

دختران انقلاب، پای آرمان‌های اسلام آشکارا ایستاده‌اند نه یواشکی

گروه جامعه ــ‌ دختران انقلابی عهدی دوباره بستند تا حجاب زهرایی را پاس بدارند و به دختران خیابان انقلاب اعلام کنند که ما پای آرمان‌های اسلام و انقلاب آشکارا ایستاده‌ایم نه یواشکی.

دختران خیابان انقلاب، پای آرمان‌های اسلام آشکارا ایستاده‌اند نه یواشکی به گزارش خبرنگار ایکنا؛ همایش و تجمع دختران نقلاب، امروز 21 تیرماه، مصادف با روز عفاف و حجاب با حضور خیل عظیمی از زنان و دختران محجبه در حسینیه حاج همت واقع در میدان شهدا و حتی پشت درب‌های این حسینیه و خیابان‌های  اطراف برگزار شد.

این مراسم که با حضور خانواده‌های شهدای هسته‌ای همچون احمدی روشن، تهرانی مقدم خانواده، خانواده شهدای مدافع حرم همچون؛ شهید حججی، حدادیان، هادی، خبرنگار مسلمان شده شبکه پرس تی وی، دو مانکن تازه مسلمان شده و خانواده مسیح علی‌نژاد، خبرنگار ساکن خارج از کشور که اقدام به تبلیغ علیه حجاب کرده است برگزار شد.

از دیگر میهمانان این مراسم رائفی‌پور، از اساتید دانشگاه بود. وی عفاف را شامل گفتار و رفتار دانست و گفت: عفت صرفا مربوط به زنان نیست، گاهی مردان نیز بی‌عفت می‌شوند و مدیریتی بر رفتار، گفتار و کردار خود ندارند‌. همچنین گاهی  برخی افراد حجاب ظاهری را رعایت می‌کنند اما رفتار آنها به نحوی است که نگاه‌های جنسی را به خود جذب می‌کنند.

وی با بیان اینکه پوشش از چنان اهمیتی برخوردار است که خداوند هنگام ترک اولی از سوی حوا و آدم پوشش را از آنان گرفت، گفت: زنان باید انتخاب کنند که قصد دارند در نگاه اول زن باشند به عنوان یک جنسیت یا اینکه انسانی دارای سبک که دارای خصوصیات ویژه‌ای نیز هست. برخی از دختران همه هویت خود را جنسی معرفی می‌کنند و همین امر باعث می‌شود برای مدت کوتاهی در عرصه تنوع طلبی مردان خریدار داشته باشند.

رابطه‌های غربی به ازدواج ختم نمی‌شود

وی در دسترس بودن برخی دختران برای پسران را سبب از بین رفتن تعهد ازدواج برشمرد و عنوان کرد: رابطه‌های غربی اغلب به ازدواج ختم نمی‌شود و افراد تعهدی به یکدیگر ندارند، غربی‌ها قصد دارند این نقشه را در ایران هم اجرایی کنند.

این پژوهشگر افرادی که ارزش زن را با میزان دیه می‌سنجند، دارای درک ناقصی از تعالیم اسلام دانست و عنوان کرد: غربی‌ها زن را برهنه می‌خواهند و آن را نشانه تمدن می‌دانند، اما در مقابل مردی را با نزاکت تر معرفی می‌کنند که پوشیده‌تر است و حتی دکمه‌های یقه او تا انتها بسته است.

رائفی پور با تأکید بر اینکه در تعالیم اسلامی هیچ تضادی بین زنان و فعالیت‌های اجتماعی وجود ندارد، گفت: خداوند زن و مرد را در قرآن کریم یکسان دیده و هر کجا در مورد فریب آنان توسط شیطان سخن گفته، از فعل جمع استفاده کرده است.

برخی مشاغل سخت نباید به عنوان ارزش زنان محسوب شود

وی از برخی الگوسازی‌ها در رسانه انتقاد کرد و گفت: چرا زنی که راننده کامیون است و یا در معدن کار می‌کند را به عنوان الگو معرفی می‌کنند، چنین افرادی زنان محترم و با ارزشی هستند اما سخت کار کردن نباید برای یک زن به عنوان ارزش محسوب شود. چرا ارتقای هویت دختران را صرفا در تحصیلات بالاتر نشان می ‌هند و از ارزش مادری کمتر سخن به میان می‌آید.

وی فهم غلط از تعالیم دین را سبب شکل گیری اندیشه‌ای دانست که در آن زنان اعلام می‌کنند مردان به زنان نگاه نکنند و مردان نیز معتقد می‌شوند زنان باید خود را بپوشانند، در صورتی که اسلام این وظایف را درکنار و هم راستای هم برای زن و مرد قرار داده است. مردی که تربیت دینی و جنسی نداشته باشد به زن محجبه هم نگاه جنسی دارد اما این امر نباید سبب شود تا زن در پوشیده نگاه داشتن خود کوتاهی کند.

این پژوهشگر اجتماعی با انتقاد از اینکه زمینه‌های ازدواج از سوی خانواده، مسئولان و جامعه برای جوانان محیا نشده است، گفت: جوانان ما امروز در معرض موقعیت‎های تحریک آمیز جنسی در جامعه قرار می‌گیرند و به مشکلات روحی گرفتار می شوند اما موقعیت ازدواج ندارند.

در ادامه این مراسم خواهرزاده مسیح علی نژاد، خبرنگار ساکن خارج از کشور که دختران را بر علیه ارزش حجاب تحریک می‌کند به ایراد بیانیه‌ای پرداخت و گفت: زنان صبور سرزمین من؛ اینجا ایران اسلامی است، تنها پرچمدار حفظ حیا و حجاب فاطمی در تمام گیتی. ما پیرو مکتبی هستیم که زن را اکثر الخلق نامیده است. دختران عزیزم، خواهران عزیزم، ما پیرو دین و مذهبی هستیم که امام حی و حاضرمان یک بانوی ۱۸ ساله را الگوی حسنه خود می‌داند. ما پیروان حدیث قدسی «لولاک» هستیم که اگر زنی به نام فاطمه نبود دنیایی نبود. دختران انقلاب، ما وارثان حیا و حجاب همان بانو یعنی فاطمه‌ایم.

 اما امروز به نمایندگی از بانوان و خانواده کوچک اما انقلابی و متعهد به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی خانواده علی‌نژاد اعلام می کنم خط قرمز ما حفظ  آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی ایران من جمله؛ حراست از مقام امامت و ولایت اهل بیت(ع)، پاسداری از حریم ولایت فقیه، احیا و تداوم حیا و حجاب دختران عزیزمان و چنانچه هر کسی حتی جگرگوشه ما، حتی عصاره وجودمان، پاره تنمان قدمی و قلمی بر خط قرمزهای مردم غیور این سرزمین بزند ما هم همانند شما در برابرش ایستاده‌ایم و تا آخر می‌ایستیم.

تقدیم انگشتردر نجف به خانواده شهید حججی

بنابر  گزارش ایکنا؛ امروز 21 تیرماه، مصادف با شب تولد محسن حججی، شهید مدافع حرم بود، به همین منظور خانواده مسیح علی نژاد انگشتری را تقدیم مادر این شهید بزرگوار کردند. خواهر مسیح علی نژاد همچنین شال‌های سفیدی را که مزین به تصویر رهبر معظم انقلاب اسلامی بود به خانواده‌های شهدا تقدیم و ضمن بیان اینکه با شال سفید هم می‌توان حجاب حضرت زهرا(س) را رعایت کرد، گفت: آقا جانم، رهبرم، عزیزتر از جانم، خودم، فرزندانم و تمام زندگیم فدای یک لبخند رضایتت. می‌میرم تا تو زنده باشی، می‌تازم تا تو لبخند بزنی.

در این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم و شهدای هسته ای، خبرنگار مسلمان شده شبکه پرس تی وی و دو مانکن مسلمان شده تجلیل به عمل آمد و دختران انقلاب عهدی دوباره بستند تا حجاب زهرایی را پاس بدارند و به دختران خیابان انقلاب اعلام کنند که ما پای آرمان‌های اسلام و انقلاب آشکارا ایستاه‌ایم نه یواشکی.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

گزارش از فاطمه بختیاری

انتهای پیام

captcha