کاش مسئولان عفاف و حجاب به اندازه مردم دغدغه‌مند بودند
کد خبر: 3729519
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
حاشیه‌های همایش دختران انقلاب؛

کاش مسئولان عفاف و حجاب به اندازه مردم دغدغه‌مند بودند

گروه جامعه ــ زنان و مردان غیور ایرانی همچون همیشه به صحنه آمدند تا از کیان اسلام و انقلاب دفاع کنند اما پشت صحنه این گردهمایی آمادگی پذیرایی شایسته از این جمع عظیم شهروندان آرمان گرا را نداشت.

کاش مسئولان عفاف و حجاب به اندازه مردم دغدغه مند بودند

به گزارش خبرنگار ایکنا، همایش دختران انقلاب امروز، ۲۱ تیرماه، در حالی در حسینیه حاج همت واقع در میدان شهدا برگزار شد که خیل عظیمی از دختران و زنان محجبه که برای حمایت از ارزش فطری حجاب به این همایش آمده بودند، پشت درب‌های بسته ماندند.

ظرفیت فیزیکی حسینیه حاج همت بسیار محدودتر از آن بود که بتواند جمعیت افراد محجبه تهرانی را در خود جای دهد و همین امر باعث شد تا جمعیت چند هزار نفری افراد پشت درب‌های بسته بمانند و ترافیک سنگینی از میدان بهارستان تا میدان شهدا ایجاد شود.

علت انتخاب مکان کوچکی همچون این حسینیه برای اجتماع زنان محجبه تهرانی اذهان را به این فکر وا می دارد که مسئولان امر تصور می‌کردند تعداد بانوان محجبه‌ تهرانی محدود است، در غیر این صورت چرا باید از چنین مکان کوچکی برای یک تجمع بزرگ استفاده کرد.

زنان و دختران محجبه در گرم‌ترین ساعات روز از اقصی نقاط تهران خود را به میدان شهدا رسانده بودند تا از حرمت حجاب و عفاف دفاع و اعلام کنند آزادی‌های یواشکی و روزهای سفید و سیاه نمی‌تواند خدشه‌ای در باور آنان به حجاب ایجاد کند اما گویا مسئولان امر بستر مطلوب را برای این مهم مهیا نکرده بودند. همین امر باعث شد خواهران و مادران زیادی گرفتار جمعیت شوند و راه پس و پیش برای رفتن به داخل سالن و یا بازگشت به سمت خیابان را نداشته باشند.

زنان و مردان غیور ایرانی همچون همیشه به صحنه آمدند تا از کیان اسلام و انقلاب دفاع کنند اما پشت صحنه آمادگی پذیرایی شایسته و مطلوب از این شهروندان آرمان گرا را نداشت. نبود متولی خاص و مشخص برای برگزاری این مراسم سبب شکل گیری تصمیم گیری‌های شخصی و در برخی موارد نزاع های دو نفره شد اما این بار نیز مردم به میدان آمدند و با شکل دهی زنجیره های انسانی نظم را به خیابان هدیه دادند تا ماشین‌ها بتوانند به نحو بهتری تردد داشته باشند.

به امید روزی که دغدغه مسئولان فرهنگی هم به اندازه مردم انقلابی کشورمان باشد.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha