جدایی دین از سیاست؛ مطلوب آمریکا برای کشورمان
کد خبر: 3729585
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

جدایی دین از سیاست؛ مطلوب آمریکا برای کشورمان

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه موقت مشهد گفت: ایران مطلوب آمریکا، ایرانی است که اولا در آن دین از سیاست جدا باشد یعنی دین در نماز خواندن در مسجد، روضه خواندن در حسینه، زیارت ائمه و نگاه نکردن به نامحرم خلاصه شود.

 جدایی دین از سیاست؛ مطلوب آمریکا برای کشورمان

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه امروز 22 تیرماه در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نمازجمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: یک ایرانی مطلوب ما و یک ایرانی مطلوب آمریکا است. آمریکا چیزهایی دارد برای اینکه به ایران مطلوب خود برسد و ما نیز چیزهایی داریم که به طور کامل به ایران مطلوب خود برسیم.

وی افزود: ایران مطلوب امام، رهبری، مردم و شهدا ایرانی است که اول از یک نظام اجتماعی برمبنای اسلام ناب و مکتب تشیع تشکیل شده باشد که با رهبری ولی‌فقیه زندگی مردم را اداره کند که در حال حاضر اینگونه است. دوم اینکه ما ایرانی را دوست داریم که بر پیشانی او استکبارستیزی و خصومت دائمی با آمریکا نوشته شده باشد

فرزانه ادامه داد: سومین مورد ایرانی است که ایجاد و گسترش عدالت و رفع تبعیض باید به هر صورت در آن ممکن باشد. ما نمی‌توانیم از این مسئله دست برداریم. ایرانی که سراسر زندگی مردم آن به نور و معرفت دانش روشن باشد و غیر از این چیزی بر زندگی مردم حاکم نباشد؛ یعنی ایران به لحاظ علمی در زندگی فردی، جمعی و همه زوایای زندگی پیشرفته باشد.

امام جمعه موقت مشهد اضافه کرد: پنجم اینکه ایرانی که معنویت، اخلاق و عقلانیت بر همه کارهای مردم حاکم باشد. ایرانی که در همه تلاش‌های ریز و درشت مردم آن، عقل و معنویت خدا دیده شود. ششم ایرانی است که همه استعدادهای نهفته در جوان، زن و مرد و در زمینش کشف، استخراج و به آن برکت داده شود و در اختیار تکامل ایرانی و انسان مسلمان ایرانی قرار بگیرد. هفتم ایرانی است که از جهت نظامی به روز باشد یعنی هر قدرتی که در برابر قدرت‌های نظامی دنیا لازم است را داشته باشد.

نماینده ولی‎فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: هشتم ایرانی که مدافع مظلوم در برابر ظالم بوده و نهم ایرانی که در طرفداری از محرومان و پابرهنگان و ریشه‌کن کردن فقر و فساد آرام و قرار نداشته باشد. دهم ایرانی است که برای تحقق آرمان امام یعنی محو صهیونیسم و آزادی قدس و فلسطین لحظه شماری کند. این ایرانی است که ما می‌خواهیم. این همان ایرانی است که مردم انقلاب کردند، 300 هزار شهید دادند و 40 سال است که در برابر فشارها مقاومت می‌کنند تا به این ایران برسند. دنیا مطمئن باشد که ما به ایرانی که می‌خواهیم می‌رسیم.

وی در خصوص ایران مطلوب آمریکا، عنوان کرد: ایران مطلوب آمریکا ایرانی است که اولا در آن دین از سیاست جدا باشد یعنی دین در نماز خواندن در مسجد، روضه خواندن در حسینه، زیارت ائمه و نگاه نکردن به نامحرم خلاصه شود. اما دین تنها این موارد نیست. آمریکا می‌خواهد ما کاری به سیاست و زندگی نداشته باشیم که این زندگی در اختیار چه کسی است. نماز بخوانیم و روزه بگیریم و دینمان همین بوده و در بیرون از مسجد و خانه، دین جایی نداشته باشد.

فرزانه ابراز کرد: دوم اینکه آمریکا ایرانی می‌خواهد که نظام و حکومتی داشته باشد که مستقل نبوده و تابع او باشد؛ حکومتی همچون افراد مملوک عربستان سعودی و بحرین. سوم ایرانی که در برابر جنایت صهیونست در فلسطین بی‌تفاوت باشد، چهارم ایرانی که در درون خود متحد نباشد و برای اتحاد جهان اسلام نیز تلاش نکند و پنجم ایرانی که فرهنگ غرب را بپذیرد و تبلیغ کند؛ همچون ایران زمان شاه.

آمریکا در تلاش است ایران مطلوب خود را بسازد
امام جمعه موقت مشهد گفت: ششم ایرانی است که با بی‌بندوباری‌های جنسی مبارزه نکند. اگر زن بخواهد، روسری و چادر نداشته باشد و جوان مقابل چشم مردم به ناموس آن‌ها متلک بگوید. هفتم ایرانی که در برابر ظالم از مظلوم دفاع نکند و هشتم ایرانی که اعتقاد به ولایت فقیه نداشته بلکه با او خصومت داشته باشد. این ایران مطلوب آمریکا است. آمریکا 40 سال است که از هرچه دارد و از هرچه توانسته استفاده کرده تا ایران مطلوب خود را ایجاد کند اما به هدف خود نرسیده است و ما در ایرانی که می‌خواهیم روز به روز موفق‌تر می‌شویم و آمریکا شکست می‌خورد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه آمریکا برای رسیدن به ایران مطلوب خود بر سر دوراهی قرار گرفته است، تصریح کرد: این دو راهی این است که یا حمله نظامی کرده و یا تحریم‌ها را تشدید کند و ایران را بیشتر زیر فشار اقتصادی و سیاسی قرار دهد. راه اول برای آمریکا بسته است و هم خودشان و هم دنیا می‌دانند که این راه به نفعشان نیست و آن‌ها را به ایران مطلوبشان نمی‌رساند؛ لذا راه دوم را انتخاب کردند که تشدید تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی است تا از این راه مردم ایران را تسلیم کند و به ایران مطلوب خود برسد.

وی با بیان اینکه اولین قدرتی که ایران در برابر آمریکا دارد، امام و رهبر معظم انقلاب است، عنوان کرد: این دو هدیه بزرگی را به ما دادند که غیر از رهبری الهی نمی‌تواند این هدیه را بدهد و این است که ما را به توان خودمان معتقد کردند.
فرزانه افزود: غیر از رهبری الهی کسی چنین قدرتی ندارد. مجلس، قوه قضاییه، قوه مقنه، قوه مجریه و هیچ جای دیگری نمی‌تواند در یک ملت چنین باوری را ایجاد کند که می‌توانی و نیازی به دیگران نداری. رهبری و امامت اسلامی ما را به این باور رسانده است. رهبری اسلامی موفق شده که انرژی ملت را از جهل، شیطان و سلطه نجات داده و به این سمت هدایت کند.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: قدرت دیگر ایران، قدرت یک ملت است. امام(ره) فرمودند که این ملت از ملت زمان پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) بهتر هستند. این ملت در کدام صحنه معدل بیست نگرفته است؟ این ملت چه باید می‌کرد که نکرد؟ چه قدرتی باید نشان می‌داد که نداد؟ باید کجا حاضر می‌شد که نشد؟ این ملت دارای قدرت، توان، هشیاری، عظمت، ایمان، صلابت و فداکاری بوده و مگر این ملت قابل شکست است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: قدرت دیگر ایران در مقابل آمریکا، بازار پر جاذبه‌ای است که ایران دارد. دنیا به راحتی نمی‌تواند از این بازار بگذرد به این علت که زیان می‌کند. این روزها مسئله اروپا را می‌بینیم که نمی‌تواند از بازار ایران دل بکند. موقعیت جغرافیایی ایران نیز قدرت دیگری بوده که اکنون دنیا، ایران را قلب جهان می‌داند که اگر نتپد دنیا نمی‌تپد. رئیس جمهور بیان کردند که اگر قرار باشد نفت ایران صادر نشود هیچ نفتی صادر نخواهد شد؛ این معنای قلب بودن ایران است.

وی اضافه کرد: ایران در جایگاهی قرار گرفته که دنیا نمی‌تواند در برابر خواسته او بی‌تفاوت باشد و او را نادیده بگیرد. قدرت دیگر ما کانون‌های آتش‌فشانی است که در منطقه علیه آمریکا ساختیم. برای آمریکا گران تمام شد که یک مجموعه جوان حزب‌الله در لبنان اسرائیل او را شکست دادند.

فرزانه با اشاره به اینکه قدرت نظامی ایران نیز قدرت دیگری است، تصریح کرد: اگر ژنرال‌های نظامی آمریکا خواب جنگ با ایران را ببینند از ترس فاتحه‌شان خوانده می‌شود. قدرت نظامی آماده که اگر قدرت‌های دیگر یکی بزنند، صدتا خواهند خورد. آن‌ها نمی‌توانند قدرت نظامی ایران را کم بگیرند.

امام جمعه موقت مشهد عنوان کرد: رهبری با این عظمت، ملت با این عظمت، قدرت نظامی به این بزرگی، جایگاهی که قلب دنیا است، بازاری که دنیا به آن احتیاج دارد و نفت و گازی که دنیا نمی‌تواند از آن چشم‎پوشی کند، مولفه‌های قدرت ما است. این ایران قابل تسخیرشدن است؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: من مشکلات را می‌دانم و تاحدی به آن آگاه هستم اما اگر می‌خواهیم این 40 سال را با همین قدرتی که آمدیم و رشد کردیم به ظهور حضرت مهدی(عج) وصل کنیم، آحاد ملت به ویژه مسئولان نباید دو چیز را فراموش کنند. اگر این دو را داشتیم می‌توانیم از مولفه‌های قدرت به خوبی استفاده کنیم. اول تقوا، مراقبت، هوشیاری، غافل نشدن و به خواب نرفتن و دوم مقاومت و ایستادگی است.

وی ادامه داد: ایستادگی انتها ندارد. مسئولان باید بدانند که سهل‌انگاری، تنبلی، اشرافی‌گری و تکبر نسبت به مردم بی‌تقوایی است. دست بردارند از اینکه جامعه ایرانی را به دوقطبی تبدیل کنند که مردم در برابر هم قرار بگیرند. آنکه در انتخابات پیروز شده نباید به فکر حفظ جایگاه باشد بلکه باید به فکر خدمت باشد. آنکه شکست خورده نیز باید به فکر کمک باشد نه به فکر انتقام‌گیری. چرا برخی سیاسیون این کارها را انجام می‌دهند؟

فرزانه اضافه کرد: این کارها بی‌تقوایی است. در همان آمریکا نیز زمانی که عده‎ای رای آوردند، دیگران یا کمک می‌کنند و یا مزاحمت برای آن‌ها درست نمی‌کنند. تقوا و مقاومت برای همه ملت به ویژه مسئولان، سیاسیون و افرادی که حرف، قلم و تصمیمشان در سرنوشت مردم تاثیر دارد، است. دنیا بداند و آمریکا بشنود و بداند که این ملت با این مولفه‌های قدرت و با این شخصیتی که در 40 سال از خود نشان داده‌اند، ایران را به آن نقطه‌ای می‌رسانند که آمریکا نمی‌خواهد.

 انتهای پیام

captcha