صله رحم باعث افزایش طول عمر و سربلندی در دنیا و آخرت می‌شود
کد خبر: 3729598
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

صله رحم باعث افزایش طول عمر و سربلندی در دنیا و آخرت می‌شود

گروه سیاسی- امام جمعه سنندج با تأکید بر اهمیت توجه به «صله رحم» بین مسلمانان گفت: «صله رحم» یکی از دستورات مورد تأکید خدا و پیامبر اسلام است که باعث افزایش طول عمر، سربلندی در دنیا و آخرت می‌شود.

صله رحم باعث افزایش طول عمر و سربلندی در دنیا و آخرت می‌شود

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج امروز، 22 تیرماه جاری در آیین عبادی – سیاسی نمازجمعه این هفته سنندج با تسلیت به خانواده‌های آسیب دیده در حادثه برخورد تانکر سوخت با اتوبوس در سنندج اظهار کرد: در زمان مشقت و سختی مسلمانان باید به خدا پناه ببرند و صبر پیشه کنند تا در این آزمایش الهی سربلند شوند.
وی با اشاره به اینکه بیشتر حوادث اطراف ما نتیجه عدم رعایت قانون و مقررات است، افزود: باید با فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین و مقررات به ویژه در رانندگی از وقوع حوادث تلخ در جامعه جلوگیری کنیم.
امام جمعه سنندج با اشاره به جانباختن 11 نفر از هموطنانمان در تصادف اخیر عنوان کرد: خانواده‌های داغدار باید با پناه جستن به خداوند متعال در مقابله با این سختی صبر پیشه کنند چراکه صبر و استقامت در دوران سختی از دستورات مؤکد اسلام است.
ماموستا خدایی در بخش دیگری از سخنانش به ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان در کشورمان اشاره و عنوان کرد: شورای نگهبان یکی از مهم‌ترین نهاد‌های حکومت است که نظارت بر مصوبات مجلس و اجرای صحیح انتخابات را بر عهده دارد.
وی با اشاره به نقش مهم این شورا در پیشبرد امور در بخش‌های مختلف کشور بیان کرد: این شورا یکی از مهم‌ترین نهادهای نظام اسلامی محسوب می‌شود که نقش آن در امور مختلف نظارتی بر کسی پوشیده نیست.
ماموستا خدایی با تأکید بر اهمیت توجه به «صله رحم» بین مسلمانان عنوان کرد: «صله رحم» یکی از دستورات مورد تأکید خدا و پیامبر اسلام است که باعث افزایش طول عمر، سربلندی در دنیا و آخرت می‌شود.
وی به پیروی از اخلاق حسنه پیامبر اسلام که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده، تأکید و عنوان کرد: اخلاق حسنه، رعایت حقوق دیگران و کمک به نیازمندان از دیگر ویژگی‌های پیامبر است که باید الگوی ما مسلمانان باشد.
امام جمعه سنندج یادآور شد: حرمت و خدمت به والدین رفتار درست با همسایگان و دستگیری از آنان در دین اسلام از اهمیت زیادی برخوردار است و ضروریست در این راستا تمام توان خود را بکار ببریم.
انتهای پیام

captcha