لزوم شناخت مسئولیت های اجتماعی و فردی در جامعه
کد خبر: 3729599
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰

لزوم شناخت مسئولیت های اجتماعی و فردی در جامعه

گروه سیاسی - امام جمعه بوکان با اشاره به اینکه هر فرد در جامعه و خانواده مسئولیت هایی را بر عهده دارد، گفت: مسئولیت به معنای ضمانت و تعهد است.

لزوم شناخت مسئولیت های اجتماعی و فردی در جامعه

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا عبدالرحیم خلیفه زاده امام جمعه بوکان در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره مسئولیت هر فرد در جامعه بیان کرد: مسئولیت به معنای ضمانت و تعهد بوده و مسئولیت چیزی با کسی بودن، یعنی به گردن او، در عهده او، در ضمان و پایبندی او بودن است.

وی ادامه داد: هر گاه انسان متعهد به انجام کاری می‌شود در حقیقت مسئولیت انجام آن کار را پذیرفته است.

ماموستا خلیفه زاده با توجه به مسئولیت انسان در برابر خالق افزود: انسان موجودی است که خداوند متعال از میان موجودات دیگر او را برگزید و به وی امانتی داد که دیگر موجودات فاقد آن بودند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال برای به کمال رساندن انسان یک سری تکالیف و وظایفی را نیز توسط پیامبران ابلاغ نمود که از جمله این تکالیف ستایش و عبادت او بوده و مهم‌ترین وظیفه بشر عبادت خداوند متعال است.

ماموستا خلیفه زاده همچنین با اشاره به مسئولیت انسان در برابر خویش تصریح کرد: همه موجودات جهان به سوی کمالی که برایشان در نظر گرفته شده، در حرکتند و همه شرایط و امکانات لازم برای رسیدن به کمال، از سوی خالق دانا برایشان پیش بینی شده و در اختیارشان قرار گرفته است.

خطیب نماز جمعه بوکان با توجه به مسئولیت در برابر خانواده تاکید کرد و گفت: هر فردی نسبت به پدر و مادری که او را متولد کرده و رشد داده‌اند مسئول بوده و باید به آنها احترام بگذارد و نسبت به کسب رضایت ایشان بکوشد.

وی یادآور شد: اگر چنین فردی ازدواج کرد نسبت به همسر و فرزندان خویش به لحاظ تأمین معاش و یا تکالیف دیگر مسئول است.

ماموستا خلیفه زاده در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به مسئولیت انسان در برابر جامعه تصریح کرد: انسان موجودی اجتماعی بوده و به تنهایی توانایی برطرف کردن نیازهای خود را ندارد و او هم در تأمین نیازهای مادی خود نیازمند همکاری با دیگران بوده و هم در تأمین نیازهای معنوی خود همچون دوستی و مهرورزی و مانند آنها به فردی احتیاج دارد که او را دوست بدارد.

لازم به ذکر است مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان بوکان به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان سخنران پیش از خطبه این هفته سخنرانی ایراد نمودند.

انتهای پیام

captcha