آیین حج تجلی وحدت مسلمانان است
کد خبر: 3729635
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸

آیین حج تجلی وحدت مسلمانان است

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان گفت: حج تجلی وحدت مسلمان است که در این مراسم برائت و بیزاری خود را از استکبار جهانی اعلام می‌کنند.

آیین حج تجلی وحدت مسلمانان استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز زنجان با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت اظهار کرد: یکم ذی القعده، ولادت حضرت معصومه و روز دختر است و این بانوی اسلام نمونه و الگوی پاکدامن و عفیف دختران ایرانی است

وی با اشاره به اینکه سالانه نمایندگانی از جمعیت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی در کنگره عظیم حج حاضر می‌شوند ادامه داد: حج تجلی وحدت مسلمان است که در این مراسم برائت و بیزاری خود را از استکبار جهانی اعلام می‌کنند.

امام جمعه زنجان با اشاره اینکه 26 تیرماه مصادف با سالروز تاسیس شورای نگهبان است بیان کرد: در کشورهای مختلف نهادی برای نظارت بر اجرای قانون وجود دارد و شورای نگهبان حافظ قانون اساسی است  و وظیفه دارد از انحراف قوانین جامعه از شرع و دین‌ جلوگیری کند و بر انتخابات  نظارت داشته باشد.

وی به سالروز پذیرش تفاهم نامه 598 در ۲۷ تیرماه اشاره کرد و گفت: ایران در 8 سال دفاع مقدس برای حفظ اسلام کوشید و شهیدان زیادی در این راه خون خود را فدا کردند تا دنیا حقانیت ایران را پذیرفت و اعلام کرد که ایران شروع کننده جنگ و متجاوز نبوده است و عراق را به عنوان جنایت‌کار  پذیرفت.

خاتمی به مدیریت مصرف آب و برق تاکید کرد و افزود: ایران یکی از 25 کشور دنیا است که برق زیادی استفاده می‌کند و برقی که ایران به عنوان یک کشور 80 میلیون نفری استفاده می‌کند برابر با مصرف برق یک کشور 200 میلیون نفری است.

وی جنگ اقتصادی را جنگ تمام عیاری از سوی دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: رژیم آمریکا که تحمل ۴۰ ساله شدن انقلاب را ندارد، اعلام کرده که اگر مسئولین ایران تسلیم نشوند با وارد آوردن فشار به مردم  کاری می‌کند تا مردم به خیابان‌ها وارد شوند و انقلاب کنند.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه راهکار مقاومت در برابر این جنگ اقتصادی عمل کردن به سخنان مقام معظم رهبری است تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری شناختن ظرفیت داخلی و دنبال نکردن نسخه‌های غربی و محدود کردن روابط اقتصادی کشور با کشورهای غربی راهکار ایستادگی در برابر جنگ اقتصادی است که دشمن به راه انداخته است .

انتهای پیام
captcha