تلاوت قرآن، مسير هدايت انسان را هموار می‌سازد
کد خبر: 3729647
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

تلاوت قرآن، مسير هدايت انسان را هموار می‌سازد

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر مؤسسه قرآنی صراط اهر،ضمن بازگو نمودن فضائل قرائت قرآن ادامه داد: تلاوت قرآن كريم، مسيرهدايت و تكامل معنوی را هموار می‌سازد، زيرا به وسيله قرائت و تلاوت قرآن كريم، با اوامر و دستورات خدا آشنا شده و سعی می‌كند به آن چه فرموده است، عمل كند و از آن چه نهی كرده است، دوری جويد.

تلاوت قرآن، مسيرهدايت انسان را هموار می‌سازد

زهرا طهماسبی، مدیر مؤسسه قرآنی صراط اهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از قرآن به عنوان برترین نعمت خداوند گفت و افزود: قرآن کریم برترين و مهم‌ترين نعمتی است كه خداوند به انسان ارزانی داشته است. انسان تنها در سايه تعليم خداوند و دريافت و تلقّی قرآن به كمال نهايی خود می‌رسد، چون قرآن سرچشمه همه مواهب و وسيله وصول به هر نعمت اعم از مادی و معنوی است و با اين كه در واقعيت و نظام خلقت، انسان بر نزول قرآن تقدم دارد ولی خداوند به خاطر اهميت قرآن كريم در اين آيات آن را مقدّم داشته است.
وی ضمن بازگو نمودن فضائل قرائت قرآن ادامه داد: تلاوت قرآن كريم، مسيرهدايت و تكامل معنوی را هموار می‌سازد، زيرا به وسيله قرائت و تلاوت قرآن كريم، با اوامر و دستورات خدا آشنا شده و سعی می‌كند به آن چه فرموده است، عمل كند و از آن چه نهی كرده است، دوری جوييد.
مدیر مؤسسه قرآنی صراط اهر، یادآور شد: قرآن‌، كتاب هدايت است و به بهترين آيين‌ها هدايت می‌كند، به طوز قطع اين قرآن به آيينی كه خود پايدارتر است‌، هدايت می نمايد.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: هركس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به فرشتگان و پيامبران و رسولان داده شده، براى اوست.
طهماسبی، قرآن را نوری خاموش نشدنی دانست و تاکید کرد: قرآن نوری است كه خاموشی ندارد، چراغی است كه درخشندگی آن زوال نپذيرد، دريايی است كه ژرفای آن درک نشود، راهی است كه رونده آن گمراه نشود، شعله‌ای است كه نور آن تاريک نشود، جداكننده حق و باطلی است كه درخشش برهانش خاموش نشود.

انتهای پیام

captcha