۳۰۰ دختر در خراسان‌شمالی متقاضی دریافت جهیزیه هستند
کد خبر: 3729678
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

۳۰۰ دختر در خراسان‌شمالی متقاضی دریافت جهیزیه هستند

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: هم‌اکنون ۳۰۰ نفر از دختران و پسران تحت حمایت این نهاد متقاضی دریافت کمک‌هزینه ازدواج هستند که امیدواریم با مشارکت خیرین این جوانان نیز راهی خانه بخت شوند.

300 دختر در خراسان‌شمالی متقاضی دریافت جهیزیه هستند

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌ شمالی اظهار کرد: پرداخت کمک‌ هزینه ازدواج بخشی از خدمات این نهاد در کمک به ترویج ازدواج بوده و در کنار آن خدمات مشاوره‌ای و کارگاه‌های آموزشی با هدف ازدواج آگاهانه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مددجویان تحت حمایت نیز ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر مشارکت هرچه بیشتر مردم و خیران در کمک به تأمین جهیزیه زوج‌های جوان مددجو،افزود: بسترسازی مناسب برای ازدواج جوانان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و نیکوکاران می‌توانند از طریق مشارکت در طرح جهیزیه یاری گر جوانان در تأمین وسایل موردنیاز زندگی باشند.

اهرابی با اشاره به آغاز زندگی مشترک ۲۶۸ زوج با حمایت‌ کمیته امداد استان، ادامه داد:672 میلیون تومان برای تهیه کمک هزینه زوج های جوان تحت حمایت این نهاد طی سه ماهه نخست سال جاری هزینه شده است.

وی یادآورشد: ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و ۱۷۲ میلیون تومان نیز از محل منابع کمیته امداد این استان برای تأمین جهیزیه مددجویان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه کمک‌هزینه ازدواج مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، بیان کرد: زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد در صورت تمایل می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تا سقف پنج میلیون تومان نیز بهره‌مند شوند.

captcha