زیبایی‌های حجاب را برای افراد جامعه بازگو نکرده‌ایم
کد خبر: 3729683
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

زیبایی‌های حجاب را برای افراد جامعه بازگو نکرده‌ایم

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کشورهای اروپایی از ایدئولوژی حجاب می‌ترسند، گفت: اگر ما بتوانیم زیبایی‌های حجاب را برای افراد جامعه مطرح کنیم دیگر کشورهای اروپایی نمی‌توانند با راه‌اندازی کمپین‌هایی زنان جامعه ما را به بی‌حجابی دعوت کنند.

لاله افتخاری

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: لاله افتخاری ‌با بیان اینکه درمورد عفاف و حجاب باید دو مقوله تعلیم و تربیت و همچنین بحث تشویق و تنبیه را در نظر داشته و اهتمام ویژه‌ای به هر دو اینها داشته باشیم،اظهار کرد:خداوند در قرآن هم وعده بهشت می‌دهد و هم وعده جهنم و پروردگار بیشتر از هر کسی دیگر می‌تواند نیازهای انسان را برطرف کند. اگر تنبیه لازم نبود خداوند فقط در آیات قرآنی از بهشت و وعده‌هایی که در آن قرار دارد سخن می‌گفت نه اینکه هر دو را در کنار هم مطرح کند. در بحث عفاف و حجاب نیز باید علاوه بر تبیین این موضوع در جامعه، به بحث تشویق و تنبیه نیز توجه داشته باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد:در هر کجای دنیا قوانین و مقرراتی وجود دارد که باید افراد آن جامعه قوانین را اجرا کنند. در ایران نیز قانون عفاف و حجاب وجود دارد که باید اجرا شود. گناه علنی و آشکار جرمی است که باید عواقب آن را برای خانواده‌ها مطرح کنیم و مسئولان امر باید با کسانی که لباس‌های نامناسب را در سطح جامعه ترویج می‌دهند و آن را به فروش می‌رسانند برخورد کنند.

افتخاری تأکید کرد:این همه در کشورهای خارجی با راه‌انداختن کمپین‌هایی درصدد هستند که حجاب را در جامعه کمرنگ کنند اما این را مد نظر داشته باشید که در آمریکا و سایر کشورهای اروپایی کمپین‌های عفاف و حجاب توسط مردم برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب راه‌اندازی شده است و حتی تعداد آمار مسلمانان نیز در بین آن‌ها به طرز قابل توجهی در حال افزایش است. از خلقت آدم تاکنون همواره قوانین در سطح جوامع مختلف وجود داشته است که رعایت اکثر آن‌ها به نفع خود مردم است. اگر کودکی دارویی که برای او تجویز شده است را نخورد باید از طریق دیگری وارد شد تا به سلامت او آسیبی وارد نشود. حجاب نیز در حقیقت باعث می‌شود که زنان ما مقاوم‌تر در جامعه بایستند و به اهداف خود برسند.

وی گفت: کشورهای اروپایی از ایدئولوژی حجاب می‌ترسند و بر همین اساس مسئولان ما باید به این باور برسند که حجاب یک مقوله ارزشمند است و مردم نیز به این بلوغ برسند که حجاب نمی‌تواند منابع پیشرفت‌های آن‌ها شود. اگر ما زیبایی‌های حجاب را مطرح کنیم دیگر شاهد این گونه کمپین‌ها در جامعه نخواهیم بود. آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و... همگی باید زیبایی‌های حجاب را برای دختران کم و سن سال ما و حتی حیا را برای پسران مطرح کنند. خیلی از افراد جامعه ما با زیبایی‌های حجاب آشنا نیستند.

او در ادامه با ارائه تعریفی از حجاب گفت: از نظر من حجاب جلوه‌های زیبایی زنان را پوشیده می‌کند و باعث می‌شود که فکر، اندیشه و منطق آن‌ها در جامعه حاکم شود و از طریق ترویج حجاب است که زنان جامعه ما می‌توانند اندیشه‌های درست خود را به جامعه القا کنند و از این طریق در جامعه نیز مصون بمانند.

انتهای پیام

captcha