اعزام 560 نفر کادر پزشکی حج و زیارت به عربستان
کد خبر: 3729705
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
طی 2 روز آینده انجام می‌شود؛

اعزام 560 نفر کادر پزشکی حج و زیارت به عربستان

گروه سلامت ــ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از اعزام 560 پزشک و اعضای کادر پزشکی حج، طی دو روز آینده به عربستان سعودی خبر داد.

اعزام 560 نفر کادر پزشکی حج و زیارت طی دو روز آینده به عربستان سعودی
 
سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه تمامی مرسوله‌های دارویی هلال احمر حمهوری اسلامی ایران برای حجاج ایرانی به عربستان سعودی رسیده است گفت: ۵۲ تن دارو شامل ۷۰۰ قلم دارو و تجهیزات پزشکی از دبی در امارات متحده عربی بارگیری شده و هم اکنون به عربستان سعودی رسیده است.
 
وی در ادامه با اشاره به آمادگی تیم درمانی و پزشکی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: حدود ۵۶۰ نفر از اعضای کادر پزشکی شامل ۳۰۰ نفر از پزشکان مجموعه پزشکی حج و زیارت و پزشکانی که همراه کاروان‌ها هستند طی دو روز آینده به مکه و مدینه اعزام می‌شوند تا شرایط لازم را برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به حجاج فراهم کنند.

مرعشی عنوان کرد: ۲۵ نفر کادر متخصص بیمارستانی، ۱۵ نفر پزشکان متخصص غیر بیمارستانی در مجموعه کادر پزشکی هستند که به حج ۹۷ اعزام می‌شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر عنوان کرد: تخصص‌های مورد نیاز در حج شامل: داخلی، ریه و بیماری‌های تنفسی، گوارش، کلیه، قلب، اورولوژی، جراح، متخصصان آزمایشگاهی و ارتوبد هستند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مسائل بهداشتی و پییشگیری از بیماری در مکه و مدینه عنوان کرد: طبق یک برنامه زمان بندی شده و جدول‌های طراحی شده آموزش‌های بهداشتی به لازم به حجاج داده و آن‌ها را از این لحاظ آماده کرده‌ایم.

مرعشی همچنین از تشکیل پرونده الکترونیک برای حجاج خبر داد و تصریح کرد: امسال پرونده الکترونیکی برای زائران خانه خدا داریم که پزشکان به این پرونده به صورت آنلاین و آفلاین دسترسی داشته و این امر می‌تواند در ارائه خدمت بهتربه زائران سرزمین وحی موثر باشد.

وی با اشاره به عدم وجود بیمارستان در شهر مدینه یادآور شد: امسال هیچ بیمارستانی در مدینه نخواهیم داشت، اما ۳ درمانگاه شبانه‌روزی در ۳ نقطه از اسکان زائران و یک مطب ۸ ساعته در مدینه منوره دائر بوده و بستری بیماران در خود بیمارستان‌های سعودی مستقر در مدینه انجام می‌شود. ضمن اینکه ۵ درمانگاه شبانه روزی به همراه بیمارستان در مکه دایر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha