قرآنی‌شدن خانواده‌ها در توسعه زندگی قرآنی تأثیرگذار است
کد خبر: 3729738
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

قرآنی‌شدن خانواده‌ها در توسعه زندگی قرآنی تأثیرگذار است

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شبستر از راهکاری برای توسعه زندگی قرآنی گفت و یادآور شد: قرآنی شدن خانواده‌ها در توسعه زندگی قرآنی تاثیرگذار است.

 قرآنی شدن خانواده‌ها در توسعه زندگی قرآنی تاثیرگذار است

حجتالاسلام جلیل حاج پورتقی، رئيس اداره تبلیغات اسلامی شبستر در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: آرامش و آسایش دنیوی و عاقبت به خیری اخروی از مهم ترین نتایج سبک زندگی قرآنی است.
وی از توصیه آیات الهی به آینده نگری بندگان افزود: آیات الهی همه انسان‌ها را توصیه می کنند تا علاوه بر اینکه از زندگی در حال نهایت استفاده را می برند، به فکر آینده خود نیز باشند و توشه‌ای مناسب برای آینده مهیا کنند، این آینده نگری هم میتواند نسبت به سرای آخرت باشد که این قسمت از آیه به آن اشاره دارد و هم میتواند نسبت به دنیایی که در آن زندگی می کنیم باشد بدین صورت که ما از هم اکنون برای زندگی خود برنامه ریزی کنیم و اهدافی را که قرار است به آنها برسیم تعیین کنیم و در مرحله بعد برای رسیدن به آن اهداف نهایت سعی و تلاش خود را بکار ببندیم.
وی با استناد به آیه ۱۵ سوره فاطر خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: اى مردم ! شما نیازمند به خدا هستید و او از هر نظر بى نیاز و شایسته حمد و ستایش است.
حجت‌الاسلام پورتقی، ضمن بازگو نمودن مقصد عالی حیات ادامه داد: کمال انسان و مقصد عالی حیات؛ قرب به خدا است، خدای متعال کمال مطلق است و قرب به کمال مطلق به معنی شبیه شدن به خدا و کامل‌تر شدن است، با توجه به اینکه غیر خدا کسی از خود چیزی ندارد و هر کمالی که آفریدگان خدا دارند، اصالتاً از خدا و متعلق به او است، انسان هرچه به خدا نزدیک‌تر شود، وابستگی بیشتری به او خواهد داشت بنابراین هرکس که به خدا وابسته‌تر و فقیرتر باشد و بیشتر بتواند خدا را بنمایاند به خدا مقرب‌تر است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شبستر از راهکاری برای توسعه زندگی قرآنی گفت و یادآور شد: قرآنی شدن خانواده‌ها در توسعه زندگی قرآنی تاثیرگذار است.
انتهای پیام

captcha