فرصت‌سازی مشارکت بانوان؛ از ملاک‌های ارزیابی توسعه پایدار
کد خبر: 3729763
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
لطیفیان مطرح کرد:

فرصت‌سازی مشارکت بانوان؛ از ملاک‌های ارزیابی توسعه پایدار

گروه اجتماعی ـ مدیرعامل شرکت گاز لرستان رسیدن به توسعه پایدار را در گرو مشارکت زنان دانست و افزود: فرصت‌سازی مشارکت بانوان از ملاک‌های ارزیابی توسعه پایدار است.

فرصت‌سازی مشارکت بانوان؛ از ملاک‌های ارزیابی توسعه پایدار

به گزارش ایکنا از لرستان، غلام‌رضا لطفعلیان، مدیرعامل شرکت گاز لرستان، صبح امروز شنبه، ۲۳ تیر در سمینار ارتقای کیفیت زندگی کاری زنان شاغل در صنعت نفت لرستان، اظهارکرد: انسان از ابتدای خلقت به واسطه فعالیت‌های برآمده از نیاز همواره در مسیر تعالی قرار دارد.
وی با اشاره به جایگاه بانوان در جامعه و مشارکت آنان در سمت‌های مختلف، خاطرنشان کرد: جایگاه زنان عنوان به نیمی از بشر در جوامع امروز قابل ارزش است.
لطفعلیان، ارزیابی وضعیت زنان را یکی از ملاک‌های ارزیابی دانست و افزود: توجه به حوزه زنان، حرکت به سمت رشد و بالندگی جامعه در آینده است.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان ادامه داد: رسیدن به توسعه زمانی محقق می‌شود که زن و مرد مسئولیت امور را در کنار هم بر عهده بگیرند.
وی با بیان این مطلب که شرکت گاز لرستان نسبت به توانمندسازی بانوان نگاه ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: حضور فعال زنان در صنعت گاز به واسطه صبر و بردباری، همواره با دقت عمل بیشتری نسبت به امور شرکت گاز همراه بوده است. لطفعلیان با اشاره به نقاط قوت، ضعف و تهدیدهای شناخته شده شرکت گاز در حوزه بانوان، وجود بانوان با سن جوان و امکان ملاقات حضوری با معاونت‌ها و مدیرعامل شرکت گاز لرستان را از نکات قوت در هر زمان را از نکات قوت شرکت گاز لرستات دانست و افزود: حضور در دوره‌های آموزشی متناسب با کار بانوان، برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن و احکام و اختصاص سالن ورزشی از دیگر نکات قوت شرکت گاز لرستان است.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به عدم تعادل بین زنان و مردان در سمت‌های مختلف، اضافه کرد:وجود الزامات قانونی متناسب با بانوان از فرصت‌هایی است که می‌توان از ظرفیت بانوان بیشتر بهره برد.
وی با اشاره به گزارشی از فعالیت‌های شرکت گاز لرستان در حوزه بانوان گفت: تعداد ۱۹ بانوی رسمی و ۱۷ بانوی با قراردارد معین در شرکت گاز شاغل هستند این در حالی است که همایش پیاده‌روی برای بانوان همکار، تشکیل کلاس‌های قرآن و مسابقات ویژه همکاران بانو، در هفته حجاب و تجلیل از بانوان در هفته حجاب و عفاف و حضور در رشته‌های دارت و آمادگی جسمی از دیگر فعالیت‌های شرکت گاز در حوزه بانوان است کمااینکه تیم دارت بانوان لرستان به مسابقات کشوری راه یافته است.
لطفعلیان با اشاره به اجرای طرح ساعت کاهش کاری برای بانوان دارای فرزندان کمتر از ۶ سال، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآن بهار در بهار و
بزرگداشت ولادت حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

captcha