منفورترین چهره سیاسی دنیا در جشنواره «باروت خیس» معرفی می‌شود
کد خبر: 3729781
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
حجت‌الاسلام والمسلمین محرابی:

منفورترین چهره سیاسی دنیا در جشنواره «باروت خیس» معرفی می‌شود

گروه جهاد و حماسه ــ رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه بین‌المللی «باروت خیس» گفت: منفورترین چهره سیاسی دنیا در مراسم اختتامیه این جشنواره که 25 تیرماه در اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد.

رد نشود//

 

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی «باروت خیس»، پیش از ظهر امروز شنبه، بیست و سوم تیرماه  با حضور حجت‌الاسلام محرابی؛ رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه بین‌المللی «باروت خیس»، میکائیل دیانی؛ دبیر و سخنگوی ستاد مردمی جایزه بین‌المللی «باروت خیس» در لانه جاسوسی آمریکا (مجتمع فرهنگی دانشجویی 13 آبان)برگزار شد.

حجت‌الاسلام محرابی؛ رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه بین‌المللی «باروت خیس»، با اشاره به موضوع این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره حول محور شناخت استکبار جهانی و مبارزه با استکبار طراحی شده است. ایده جشنواره از سال 91 توسط عده‌ای از فعالان مردمی طراحی شد و دراین سال‌ها این جشنواره همراه با جشنواره رهاورد سرزمین نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس برگزار می‌شد، اما برای دوره ششم قرار بر این شد که این دوره از جشنواره را بسیار متفاوت از دوره‌های گذشته برگزار کنیم.

وی افزود: سازمان بسیج مستضعفین حامی جشنواره طی شش دوره بوده است و بسیج به عنوان تشکل مردمی وظیفه دارد تا ازحرکت‌های مستعضفین کمک کند و در راستای افزایش بصیرت مردم نسبت به سران مستکبر حمایت‌هایی داشته باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه بین‌المللی «باروت خیس» تصریح کرد: در هر دوره از جشنواره سه کاندیدای منفور جهان انتخاب می‌شود که سه چهره کاندیدای منفور جهان در این دوره ترامپ، نیکی هیلی و نتانیاهو است. رأی‌گیری‌ها در هشت کشور دنیا از روز 22 بهمن ماه سال 96 آغاز شده است و هدف‌مان این است که تا سال آینده رأی‌گیری را در 100 کشور دنیا داشته باشیم.

وی بیان کرد: معرفی چهره‌های منفور و نادان استکبار، ایجاد وحدت حول دشمن مشترک میان مسلمانان، درگیرکردن نسل جوان، نوجوان با موضوع استکبارستیزی، پیگیری حق و حقوق کشور در مجامع و دادگاه‌های بین‌المللی از جمله سیاست‌های جشنواره به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام محرابی اظهار کرد: پس از مراسم اختتامیه جشنواره موارد را در سازمان ملل متحد ثبت و در مجامع و دادگاه‌های بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد. همچنین در سال‌های آینده بخش فرهنگی را در این جشنواره قرار خواهیم داد تا آثار فرهنگی دنیا را حول استکبار جهانی جمع کنیم و به نقد و بررسی آنها بپردازیم.

وی افزود: از سال‌های آینده از شخصیت‌هایی دعوت خواهیم کرد که شاید اختلاف سلیقه بین دو کشور وجود داشته باشد اما هدف‌مان مبارزه با آمریکاست. روز دوشنبه 25 تیرماه، ساعت پنج و نیم بعدازظهر در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، منفورترین چهره سیاسی جهان معرفی خواهد شد.

در ادامه میکائیل دیانی، سخنگوی ستاد مردمی جایزه بین‌المللی «باروت خیس» با اشاره به روند برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره از روز 22 بهمن افتتاح شد و بیش از 200 هزار رأی در مراسم 22 بهمن توسط شخصیت‌های مهم سیاسی کشور ثبت شد.

وی بیان کرد: رأی‌گیری در هشت کشور انجام شد که می‌توان به کشورهایی همچون فلسطین، سوریه، عراق، لبنان، هند، افغانستان، یمن و ایران اشاره کرد. تاکنون دو میلیون رأی ثبت شد که این رقم بسیار چشمگیر است، چراکه تعداد رأی‌ها باید بیش از یک میلیون باشد تا در بخش بین‌الملل بتوان ثبت کرد. بنابراین ثبت این تعداد رأی بسیار عالی است.

دبیر جایزه بین‌المللی «باروت خیس» تصریح کرد: روز اختتامیه از چهره‌های مهم و سیاسی کشور همچون طالب‌زاده ، نصیریان تقدیرخواهد شد. همچنین روز قدس توانستیم در 350 شهر رأی گیری را داشته باشیم. همزمان با مراسم اختتامیه ما در فلسطین برنامه‌ای برگزار خواهد شد و رهبران حماس در آن برنامه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی افزود: مهمانان مهم مراسم اختتامیه سفرای کشورهایی همچون عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، شیلی، برزیل، آفریقای جنوبی و یمن خواهند بود. همچنین آقای ظریف، وزیر امور خارجه در این مراسم به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

دیانی در پایان اظهار کرد: توقع‌مان دراین جشنواره این است که مسئولان با ما همراه شوند و ما را در این مسیر که استکبارستیزی است، دنبال کنند.

انتهای پیام

captcha