حجاب حاصل عفاف درونی است
کد خبر: 3729786
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

حجاب حاصل عفاف درونی است

گروه اجتماعی - استاد دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حفظ حجاب در جامعه‌ای که به لحظه مورد تهاجم فرهنگ‌های نا آشناست ضروری است، گفت: حجاب حاصل عفاف درونی است.

حجاب حاصل عفاف درونی است

ابوالفضل نظری، استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، حفظ حجاب و عفاف را ضامن آرامش و امنیت عمومی دانست و گفت: در خصوص بحث عفاف آن را باید به عنوان اصل تمایز انسان با سایر موجودات دانست.
وی افزود: انسان در خلقت از امتیازات فراوانی برخوردار بوده است که مهم‌ترین آن حفظ حجاب و پوشش پیکره است و این خود محور اصلی رسیدن انسان به کمال و سعادت حقیقی است.
نظری تصریح کرد: حجاب و عفت اصولی است که انسان باید آن را در درون خود پرورش دهد چرا که انسان‌های عفیف از گزند حیله‌های شوم اجتماع حفظ می‌شوند و این خود اجتماع را از انحرافات حفظ می‌کند.
رسیدن به تقوای درونی در رابطه با بحث حجاب
استاد دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: معتقدیم حفظ حجاب در جامعه‌ای که به لحظه مورد تهاجم فرهنگ‌های نا آشنا قرار می‌گیرد بسیار حائز اهمیت است و این خود یکی از تأثیرات انکارناپذیر آن است.
وی با بیان اینکه حجاب حاصل عفاف درونی است، گفت: حفظ حجاب از اهمیت بسیاری برخوردار است و این خود موجب آرامش اجتماعی است.
نظری گفت: انسان با زینت بخشیدن زندگی خویش به حجاب بدون دغدغه است و این خود تا حد قابل توجهی از بار نگرانی‌های فردی و اجتماعی را می‌کاهد.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: رسیدن به تقوای درونی در رابطه با بحث حجاب از اهمیت بسیاری برخوردار است و این اصل باید در جامعه امروز تعمیق‌سازی و نسبت به فرهنگ‌سازی آن اقدام شود.
انتهای پیام

captcha