انسان عفیف؛ ملکی از ملائکه/ عفاف و حجاب، مکمل یکدیگرند
کد خبر: 3729806
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

انسان عفیف؛ ملکی از ملائکه/ عفاف و حجاب، مکمل یکدیگرند

گروه معارف - معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی عفاف و حجاب را مکمل یکدیگر دانست و گفت: انسان عفیف ملکی از ملائکه است و عفاف حالتی درونی در انسان ایجاد می‌کند تا از گناه دوری کند.

انسان عفیف، ملکی از ملائکه است/عفاف و حجاب، مکمل یکدیگرند

حجت الاسلام والمسلمین حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی، بر لزوم فرهنگ سازی و تبیین جایگاه و آثار و برکات حجاب در جامعه تاکید کرد و افزود: حجاب باید به گونه ای برای بانوان مطرح گردد که از روی علم و معرفت به سوی آن قدم بردارند.
وی ادامه داد: وظیفه مسئولین دخیل در امر عفاف و حجاب بخصوص گشت‌های ارشاد، راهنمایی و نصیحت است و حق برخورد اجباری و فیزیکی را ندارند چرا که زور و اجبار در هر کاری نتیجه عکس می دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمین ارشاد با بیان اینکه حجاب از ضروریات دین مبین اسلام است، خاطرنشان کرد: آیات الهی فراوانی درخصوص حجاب ذکر شده است و حتی نه تنها در اسلام بلکه در ادیان دیگر نیز حجاب همیشه مورد توجه بوده و این مورد جایگاه و ارزش والای زن را می رساند.
وی تصریح کرد: حجاب در واقع برای مصونیت از ظرافت ها و زیبایی های زن قرار داده شده و برخلاف تصور برخی محدودیتی برای بانوان بوجود نمی آورد، همانگونه که همه از اشیای قیمتی و زیبای خود محافظت می کنند، خداوند نیز چون زن را موجودی ظریف و گرانبها آفریده، حجاب را برای حفظ زیبایی های او قرار داده است
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه رعایت حجاب موجب دوری جامعه از التهاب می گردد، اظهار کرد: برخی افراد با تبعیت از کسی که فقط در فکر برهم زدن نظم جمهوری اسلامی است، چهارشنبه های سفید را در تهران راه انداخته اند که فقط موجب بی نظمی و تنش در جامعه شده است و در این مورد نیز باید با لظافت و آرامش با افراد خاطی برخورد گردد.
وی درخصوص در کنار هم قرار گرفتن عفاف و حجاب بیان کرد: عفاف و حجاب در واقع مکمل یکدیگر بوده و حجاب بدون عفت معنایی ندارد، عفاف یک حالت بیرونی بوده و حجاب نیز یک حالت بیرونی است.
حجت الاسلام والمسلمین ارشاد تاکید کرد: عفاف در واقع به معنای حیای درونی بوده و در واقع عفاف ملکه ای درون روح انسان است که او را از گناه و بی حیایی دور نگه می دارد و انسان عفیف ملکی از ملائکه به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه عفاف باید در گفتار، شنیدار و ارتباطات بروز کند، گفت: عفاف یک قوه درونی برای دوری از گناهان بوده و اگر عفاف در قلب انسان باشد فرد عفیف حجاب ظاهری و بیرونی خود را نیز رعایت خواهد کرد و عفاف و حجاب بدون هم معنایی ندارند.
انتهای پیام‌

captcha